2015. augusztus 03. 21:28 - sandor80szabo

3. Via Unitariana - 1. nap

2015. július 27. (hétfő) - Budapest - Szentimrei Büdösfürdő

Vasárnap késő este, 22:00-re már a Népligethez érkeztem. 23:00-ra volt kiírva a busz indulása, de 23:45-kor még javában folyt a csomagok bepakolása. Pár évvel ezelőtt már utaztam ezzel a busztársasággal, de ezúttal nyoma sem volt a korábbi utaskísérőnek, filmvetítésnek, kávénak, teának. Úgy látszik, változik a világ náluk is. A háromnegyed órás késésünket, a határátkelésnél tovább szaporítottuk. Magam az emeletes (!) busz legelején foglaltam helyet, panorámaként tárulva elém az útszéli táj. Az út elején a váltó sofőr elmondta, hogy nem fogunk mindenhol megállni, ahhoz képest sok pihenőt tartottunk. Kolozsvárra, helyi idő szerint fél kilencre érkeztünk.

Pár utas leszállása után, utunkat folytatva következett Torda, Marosvásárhely, és Szováta. Ekkor már láttam, hogy nem fogok időben odaérni Csíkszeredába, a megbeszélt időpontra. Udvarhelyt elhagyva már másfél órás késésben voltunk. Küldtem egy üzenetet, hogy késni fogok. Csíkszeredába érkezve, azonnal taxiba ültem. Nem szoktam a közlekedés eme formáját választani, de ezúttal siettem. Mire megérkeztem az indulási ponthoz, már az indulás előtti pillanatok voltak.

Az idei Via Unitariana gyalogló tábor résztvevői között sok, számomra új arcot láttam. Többük már volt az első táborban is, ahol én még nem voltam. Sokan viszont hiányoztak azok közül, akikkel tavaly ismerkedtem meg. Akiket viszont ismertem, nagyon jó érzés volt Őket viszont látni. Azonnal el is indultunk, várt ránk egy fél napi távolság. Kezdetben az aszfaltozott főút mentén, a városból kifele menet, majd egy emelkedőn folytattuk utunkat.

Nagyokat szippantva a levegőből, jó érzéssel kaptattam fel a domb oldalra, vissza-vissza tekintve. Ismét éreztem, hogy hazatértem. Időközben a régi gyalogló társak többségével sikerült pár szót váltani. Az újakat viszont még csak figyeltem, próbálva a neveket megjegyezni.

A távolság nem volt annyira vészes, ám az emelkedő, mely időnként köves volt, eléggé igénybe vette a szervezetünket. A kezdő napra tehát meg volt a bemelegítés. Magam már kezdtem éhes lenni, amikor beértünk Büdösfürdőbe. A környékbeliek sok faházat építettek itt, ahol a tavasztól, késő őszig tartó időszakot töltik. Télen viszont kemény mínuszok vannak. Akár -35 C° is.

A csapat nagy része a közbirtokosság tulajdonában lévő, tetővel fedett, három oldalról nyitott helyen foglalta el a helyét. Így tettem jó magam is. A többiek a nem messze lévő faházat választották. A vacsorát Hunor készítette, aki a tavalyi évhez hasonlóan mikrobusszal szállította a két helyszín között a felszerelés nagy részét.

Vacsora után legtöbben elhelyezkedtünk a polifoam (izolir) matracokon, hálózsákokban, és hallgattuk a gitárral kísért éneklést. Bíztunk az időközben ködössé váló időjárás megváltozásában.

A nap végén, a tavalyi évhez hasonlóan, Koppándi tanár Úr a megtett utunk adatait ismertette. Ezek szerint 14,3 kilométert tettünk meg. Mindannyian tudtuk, hogy holnap ennek a távolságnak a kétszerese vár reánk.