"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2018. augusztus 15. 23:56 - sandor80szabo

VI. Via Unitariana - 6. nap

2018. augusztus 15. (szerda) 22:47 (UTC+1) - Budapest

Napsütéses reggelre ébredtem. Éreztem, hogy ez a nap is forró lesz. Reggeli után elköszöntem azoktól, akik nem tartottak velünk az utolsó szakaszon. Ilyenkor titkon bízni szoktam benne, hogy ne kell egy újabb évet várni a viszontlátásra.

img_4437_540x405.jpg

Szokás szerint pontosan kilenc órakor, Vadad felé vettük az útirányt. Mezőn keresztül gyalogoltunk, szikrázó napsütésben. Időnként megálltunk, megpihentünk, ittunk egy korty vizet. Egy magányos korosabb fa mellett haladtunk el, s többen megragadták az alkalmat arra, hogy átöleljék a fa törzsét. 

img_4438_540x405.jpg

Beérve Vadadra, újra megtöltöttük kulacsainkat friss vízzel, majd bementünk a kicsiny unitárius templomba. Kovács Tanár Úr ezúttal is tartott egy rövid ismertetőt a templom történetéről. Megható volt hallgatni a templomot újjáépítő, sok szenvedést átvészelő tiszteletes, Nyitrai Mózes történetét. 

img_4440_405x540.jpg

img_4444_540x405_1.jpg

montazs_540x209_1.jpg

img_4447_540x366.jpg

Énekeltünk egyet, majd elbúcsúzva Vadadtól, folytattuk Székelykál felé. Jól esett a friss és hideg kútvíz, melyet elég gyakran kortyolgattam. Utolsó napra már csak egy kulacsot hagytam, s éreztem hogy ez rossz döntés volt.

img_4449_540x382.jpg

Székelykálon fogadott minket a helyi tiszteletes, s tartottunk egy hosszabb szünetet. Ízletes, s friss paradicsomokból csemegézhettünk. Bepillantást nyerhettünk a dohánytermelés mindennapjaiba is.

img_4452_405x540.jpg

img_4456_540x405_1.jpg

Mielőtt elhagytuk a falut, újabb hűs forrásvízzel gazdagodtunk, majd egy fél órás dombra kapaszkodás után jöhetett az ebédszünet. Egy erdős rész szélén tartottuk a pihenőnket. Magam szundítottam is egy jó húsz percet.

38651712_10156129914357740_2511070531030089728_o_540x405.jpg

Kipihenve indultunk tehát az utunk hátralévő részére, mely két kisebb falunk keresztül vezetett. Nagyrészt műúton koptattuk a túracipőinket. Idén én is azt hoztam, nem a bakancsomat. Nem mondom, hogy jó választás volt, mivel nálam is jelentkezett egy apró kis vízhólyag. Fáradtan, szomjasan értünk be Marosszentgyörgyre. Nagy szerencsénkre épp egy fagyi árus akadt az utunkba. Pár finom gombóccal gazdagabban tettük meg az utolsó métereket. Akkor tudatosult bennem, hogy véget ért az idei Via Unitariana.

vi_via_unitariana_map_7_540x196.jpg

Talán ezen Út alatt gondolkodtam eddig a legtöbbet. Magamon, az életen, mindenen. Sokszor tettem ezt már, korábban. Jár az agyam gyaloglások alatt, túrázások során, de egy-egy futáskor is. Ilyenkor tudok tisztán látni. Ezúttal arra jöttem rá, hogy a szívem három részből áll. Mindhárom része teli van egy-egy számomra fontos dologgal. Az elmúlt években próbáltam azokat szétválasztani, de rá kellett jönnöm, hogy ez nem működik. Mindhárom részére szükségem van. Az egyik ilyen része szívemnek a Szülőföldem, ezért ha tehetem minél gyakrabban hazalátogatok feltöltődni. Bízom benne, hogy jövőre is tudom ezt tenni, Veletek, kedves Szent Lődörgők.

38817164_10216268348919527_7890626217273982976_n_540x332.jpg

Mivel a szívem részét képezi a vándorlás, az utazás is, ezért természetesen a jövőben ezt is folytatni fogom. Mégpedig holnap után. Új helyszín következik, s részben számomra teljesen új módon. Beszámoló rövidesen. Addig is, ahogy ott mondják: Zbogom!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr1414183637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása