"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. június 15. 02:51 - sandor80szabo

El Progreso de Drake - San Jose

2015. június 14. (vasárnap) 18:00 (UTC-6) - San Jose (Alajuela)

Csaknem indultam el korán gyalog, mert közben sikerült megjavíttatni az autót. Marvinnal kényelmesen megreggeliztünk, én elbúcsúztam Viriantól, Eitantól, na és persze Patacontól.

img_6373_540x405.jpg

img_6375_540x405.jpg

Megérkezvén Agujitasba, Marvin kedvezményes hajójegyet intézett nekem. Egy pár colónnal olcsóbban vittek Sierpebe. Mondjuk annyival, hogy egy kávé ára kijön. De aki a kicsit nem becsüli ...

img_6378_540x405.jpg

Mielőtt behajóztunk a folyóra, még egyszer búcsút intettem a Csendes-óceánnak, az én második Óperenciás tengeremnek. Mint ahogy a hajó utazóponyvájának, a V alakú merevítése is jelzi, valamikor viszont fogom még látni. Úgy érzem.

img_6380_540x405.jpg

Sierpe-ből szokás szerint mikrobusszal Palmar Norte-ba, ahol elköszöntem Marvintól. Megvettem a buszjegyet, elköltve az utolsó készpénzemet. A jegyet colónnal és dollárral fizettem, vegyesen. San Jose-ba érve, készpénzt terveztem felvenni.

img_6383_540x405.jpg

img_6385_540x405.jpg

img_6384_540x405.jpg

Közel négy és fél órás út volt. Kétszer álltunk meg egy-egy negyedórás pihenésre. Más úton mentünk, mint a múltkor, amikor érkeztem La Palmaba. Most a Csendes-óceán partvidéke mellett. Később kanyarodtunk be az ország belseje felé. Útközben az elmaradhatatlan olajpálma ültetvények. Hegyek, völgyek, erdők váltogatva egymást.

img_6390_540x405.jpg

img_6392_540x405.jpg

Miután megérkeztem San Jose-ba, első dolgom volt enni valamit. Útba esett az egyik gyorsétteremlánc, amelyiknek a menüjét tesztelni szoktam. Itt sem változott az ízvilág. Idézzem Tesómat, végre valami egészségtelent ettem.

img_6398_540x405.jpg

A múltkori hostelt választottam ismét, de ezúttal máshonnan közelítettem meg. A környék, amelyen keresztülmentem, nem igazán volt bizalomgerjesztő. Mivel a busz másik végállomásra ment, így onnan kellett megtalálnom a hostelt. Útközben egy eső is elkapott, így a hátizsákokra felkerültek az esővédők. Pár kezdeti tévedés után, bő háromnegyed órával a gyorsétterem után meg is érkeztem. Nem ugyanazt a szobát kaptam, így a wifi jel is gyenge volt a netbookom számára. Épp Argentína-Paraguay meccs volt a Copa America-n. Végre egy bajnokság, ahol nincsenek németek. 

img_6399_540x405.jpg

img_6401_540x405.jpg

img_6402_540x405.jpg

Miután vége lett a 2-2-es döntetlennel végződő mérkőzésnek, nyakamba vettem a várost. Meg akartam nézni, hogy honnan fog a buszom indulni a repülőtérre. Mindig ezt teszem, ha van egy kis szabadidőm, és másnap utazom tovább. Megnézem, hogy másnap hova kell mennem. Ez egy jó tanács másoknak is, akik utaznak. Nem aznap kell kapkodni, keresve az ismeretlent. Szóval, bő negyed óra sétára volt a buszvégállomás a hosteltől.

img_6409_540x405.jpg

Benéztem a mellette lévő katolikus templomba. Épp esti mise volt, így nagyon nem tudtam fényképezni. Egyébként sok kicsi evangélikus egyház van Közép-Amerika szerte, mint amilyen San Antonioban is volt. Kis deszka épület a többségük, körülbelül 50-100 lélekkel. Ezek a vidéki településekre jellemző. A nagyvárosokban viszont a katolikus vallás a domináns. 

img_6407_405x540.jpg

img_6404_540x405.jpg

img_6405_540x405.jpg

img_6406_540x405.jpg

Mielőtt visszatértem volna a hostelbe, még egy kicsit csavarogtam a belvárosban. Rengeteg ember mindenhol, szombat lévén, mindenfele bulik, partik. Sok rendőr is volt a közterületen. Itt is erős a rendőri jelenlét.

img_6410_540x405.jpg

img_6412_540x405.jpg

img_6413_540x405.jpg

Eme kör alakú központi építmény a tér közepén a spanyol kultúra, építészet jellegzetes része. Legtöbb városban megtalálható. Legelőször Pamplonában, Navarrában, Spanyolországban találkoztam vele.

img_6414_540x405.jpg

A hostelbe visszatérve, épp egy buliba csöppentem, a mellettünk lévő szórakozóhelyen. Grillparti is volt a járdára kitelepülve. Itt sem voltak az arcok valami bizalomgerjesztőek. Megpróbálta aludni, mivel holnap este már nehezen tudok a repülőtéren. De sajnos hajnal háromnegyed ötig szólt a zene, melyet kiabálás, üvöltés, autóriasztó hangja tett változatossá.

img_6415_405x540.jpg

 

Címkék: San Jose
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr217544990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása