"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. június 15. 03:45 - sandor80szabo

San Jose

2015. június 14. (vasárnap) 19:00 (UTC-6) - San Jose (Alajuela)

Mint említettem, hajnalban fejezték be a bulit a szomszédban. Addig próbáltam elaludni, de rendszerint megébredtem egy-egy nagyobb hangra. Szokták mondani, hogy aki fáradt, az bármilyen hangzavarban elalszik. Igen ám, csak én nem voltam fáradt. Még nem. Majd két-három nap múlva, mikor megérkezem Budapestre. Kilátás a szobám ablakából.

img_6416_540x405.jpg

Mint megszokhattátok, mindig bemutattam az ország pénzét, amerre jártam. Mármint a bankjegyeket. Ezúttal addig-addig halogattam, amíg kifogytam belőlük. De közülük egyet, a 10.000-es címletűt közszemlére teszem. Ez kivételesen papír alapú, de a többi címlet hasonló az eddig megismertekhez. Eltéphetetlen műanyag. Marvin mesélte, hogy a 2000-es évek közepén hígult meg a nemzeti valuta, és azóta tartja ezt a nagy összeget. Azt kell tenni, mint a románok. Levágtak négy nullát. Bár nem vagyok közgazdász, így fogalmam sincs, hogy a costa ricaiak, vagy például a  japánok miért nem teszik.

img_6419_540x405.jpg

img_6420_540x405.jpg

Reggel kilenckor már le is adtam a szobakulcsot, és elindultam a belvárosba ismét. Kora délutánra terveztem, hogy kimegyek a repülőtérre. Addig kicsit szét akartam nézni a városban. Bár nagyjából a tegnapi helyszíneken, de mégiscsak világosban. Kezdtem rögtön a kínai negyed bejáratával, ahol egy hangulatos kolumbiai kávézó volt. Itt megreggeliztem, majd tovább a számozott utcákon.

img_6421_540x405.jpg

img_6422_540x405.jpg

Igyekeztem a régebbi stílusú épületeket fényképezni. Gyönyörűek vannak, és a legtöbbjük szépen karban tartottak. Mint ezek a lakóházként használt épületek.

img_6423_540x405.jpg

img_6425_540x405.jpg

img_6432_540x405.jpg

img_6434_540x405.jpg

Majd következett a Nemzeti Múzeum, egy nagyobb templom, a posta épülete, és a tegnap említett főtéri építmény. A Nemzeti Bank épülete előtt egy szoborcsoport mutatta be a korabeli vidéki lakosság viseletét.

img_6427_540x405.jpg

img_6428_540x405.jpg

img_6433_540x405.jpg

img_6430_540x405.jpg

img_6436_540x405.jpg

Közel huszonöt kilogramm súlyt cipeltem, köszönhetően a hátamra és a mellkasomra vett táskáknak. Bevallom őszintén, kicsit elszoktam a hátizsákos gyaloglástól. Bő négy órás séta után, meg kellett pihenjek, a tegnap meglátogatott templom előtti parkjában. Tele volt emberrel a park. Mindenki pihent, evett, ivott, a gyerekek játszottak. A felnőttek beszélgettek, vásároltak az árusoktól, akik szokás szerint mindenfélét árultak.

img_6441_540x405.jpg

img_6443_540x405.jpg

Délután már nem akartam tovább csavarogni, így hát felszálltam a reptéri buszra, és irány a repülőtér. Bő tizenöt óra várakozás várt rám, egy ott töltött éjszakával. De mivel volt wifi jel, egy kávézónál, így az időmet az elmaradt blog bejegyzés pótlásával töltöttem. Aludni nem sokat fogok tudni, mivel csak székek vannak, és azokból sem sok. Nem egy nagy repülőtér. Majdnem akkora, mint a Budapesti Liszt Ferenc.

img_6446_540x405.jpg

img_6447_540x405.jpg

img_6448_540x405.jpg

Címkék: San Jose
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr697544998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása