"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. szeptember 01. 20:52 - sandor80szabo

Camino 3. nap

Larrasoana-Cizur Menor

Előző napi blog írást követően ellátogattam a larrasoanai templomba, esti misére. A forgatókönyv teljesen megegyezett az otthoni katolikus ceremóniával, de persze attól még egy kukkot sem értettem. De nagyjából tudtam mi következik. Az idő atya a végén valami szidalmat mondhatott a közösségre nézve, mert többen is hőzöngeni kezdtek, néhányan ki is mentek. Érdekes szitu volt.

20140830014.JPG

A következő teljesítendő táv. Reggel ismét nem kellett ébresztő, valaki úgy döntött itt az idő az ébredéshez, és felkapcsolta a villanyt. Nyugodt éjszakám volt, köszönhető ezúttal is a füldugóknak. Bár egy kicsit így is hallatszott a horkolás, el lehet képzelni milyen lehetett volna nélküle. A szokásos reggeli sorozat teendő után felpakoltam, és nekivágtam.

20140831209.JPG

Az eddigi útitársaknak nyoma veszett, de sebaj, jöttek újak. Rögtön egy belga, olasz, spanyol (leány, fiú, fiú) felállásban. Az olasz sráccal dumáltam legtöbbet. Meséltünk egymás életéről, munkájáról, országáról. Sajnos nem jó véleménnyel volt Magyarországról. Sajnálta, hogy kezdenek az emberek szélsőségesek lenni.

20140831211.JPG

Tartottam egy rövid pihenőt, faltam pár falatot Zurain után, egy kialakított kempingben, velem szemben egy idős ember épp kosarat font. A reggelim után egy cseh nyugdíjas kémikussal gyalogoltam tovább. Vele egészen Pamplona főteréig össze-össze futottam. Pamplonába érve összeismerkedtünk egy angol leánnyal és sráccal. Velük a nap végén egy helyt is szálltam meg.

20140831221 (540x304).jpg

Pamplonába egy várkapun kellett belépni, kicsit egri dejavú lett hirtelen. A város tele volt turistával. Ha most ennyien voltak, mi lehet itt amikor a bikák előtt versenyeznek? Épp szieszta időben értem oda a főtérre, ezért én is nekiláttam az ebédemnek, mivel a wifi vadászat ismét nemleges lett. A padon ahol ültem helyet foglat egy ausztrál nő, szintén camino. Vele is társalogtam kicsit, csodálta a vándorbotot. Ezután rövid templom látogatás, majd újabb belvárosi séta. Nem siettem, mert onnan Cizur Menor már csak pár kilométer volt. Folytattam a sziesztát egy korsó San Miguel társaságában, majd megvettem a vacsorának valót. És itt ért utol az első szerencse. A botomat ugyanis a bolt előtt felejtettem, majd lazán folytattam utamat. Kb. fél kilométer után támadt hiányérzetem. Rohanás vissza, bot szerencsére a helyén volt.

20140831230 (540x304).jpg

20140831231.JPG

Pamplonából kifele menet összefutottam egy Kanadában élő hollanddal, aki rettenetes akcentussal beszélt. Amikor megtudta hogy Magyarországból jövök, elmesélte, hogy az egyetemen tanított két magyart, akik a legjobb diákjai voltak. Ezt jó volt hallani.

20140831242 (540x304).jpg

Cizur Menorban a máltai lovagrend által üzemeltetett albergueben akartam szállást foglalni, reméltem, hogy van még hely. Épp utolsó előttiként érkeztem, utánam lévőt még beengedték, mást már nem. A második napi szerencse. A szálláson a megérkezés utáni teendők, majd újabb wifi túra, mely ezúttal sikerrel járt. Két napi blog pótolva, az utolsó (ez) már a szálláson íródik.

Wifi mellé járt:

20140831015.JPG

Nem értettem, hogy mi, de finom volt. 

A szálláson újra összefutottam az angol fiatalokkal, akik vendégül láttak egy tányér lencse és tarhonya levesre. Fura párosítás, de finom volt. Vacsora közben újabb ismerős lett, egy angol leány személyében, aki részekre bontva járja a Caminot, közben szakdolgozatát írja a spanyolországi templomokból.

20140831248 (304x540).jpg

20140831250 (540x304).jpg

20140831252 (540x304).jpg

Kilátás Pamplonára a szállásról.

A szobában öten alszunk, én vagyok a legfiatalabb. Két francia, a kanadai-holland, és még valaki akit még nemzetiség szerint nem ismertem meg. Amúgy a mai nemzetiségek, az említetteken kívül kolumbia, brazil, jamaica, thaiföld, amerikai. Rengeteg amerikai (usa) van, lehet a filmnek köszönhető, lásd The way.

És végezetül ezt a képet Jancsinak szántam:

20140831244 (304x540).jpg

Folyt. köv.

Címkék: Camino
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr556656801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása