"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. február 12. 19:24 - sandor80szabo

Puerto Morelos 5. nap

2015. február 09. (hétfő) – Puerto Morelos

Ma Gael volt a szabadnapos. Nem is kelt velünk korán. Ma a papagájokkal kezdtem. Kitakarítottam náluk, majd gondoskodtam vízről és élelemről. Két nagy épített ketrecük van. Az egyikben kis testűek, a másikban nagyobbak.

img_1540_540x405.jpg

Majd következtek a halak. Négy tó van, abból háromban vannak halak. Olyanok is, amiket nálunk akváriumokban tartanak, de vannak aranyhalak is, meg egy nagyobb fehér is. Valami harcsa féle lehet. Van, amelyik medence már körbe van térkövezve, valamelyik még nem.

img_1543_540x405.jpg

img_1607_405x540.jpg

Christopher elkezdte az étkező oszlopainak festését. Carlos mindegyiket más színűre akarta. Ízlések és pofonok. Én leszedtem a könyvespolcot, nehogy festékes legyen. Önkéntesek által itt hagyott könyvek, többségük angol nyelvű.

img_1547_540x405.jpg

Carlossal jött egy francia srác Samuel, aki a házunk teraszait fogja megépíteni. Elugrottunk a szomszédos tanyára deszkákért. A faanyagot ahogy rakodtuk, épp megzavartunk egy iguánát. Hajléktalan lett miattunk szegény, én meg majdnem szörnyethaltam miatta.

img_1550_540x405.jpg

img_1551_540x405.jpg

img_1566_540x405.jpg

Majd következett a szokásos tojásgyűjtés. Húsvétra profi leszek. Amíg én tisztítottam, osztályoztam, Christopher alkotott, a többiek meg sziesztáztak.

img_1553_405x540.jpg

img_1555_540x405.jpg

img_1556_540x405.jpg

Ebédre Lea és Carlos készítettek tojáslevest. Annyira ez nem ízlett, de azért ettem egy nagy tányérral. A második fogásnál azt hiszem, nem kell elemezem semmit.

img_1558_540x405.jpg

img_1559_540x405.jpg

Ebéd után ösvénytisztogatás, alkalmat adva egy dzsungel selfiehez. A hőmérséklet, mint látható 27 Celsius fok. Otthonról nincs információm, de szerintem 1-2 fok körül lehet.

img_1562_540x405.jpg

 img_1565_405x540.jpg

A következő gyümölcs a guava névre hallgat. Kiváló üdítő nyerhető belőle, de enni is finom, bár vigyázni kell az apró magjaival, mert könnyen lenyelhető.

img_1568_540x405.jpg

Délután felszereltem az otthonról hozott függőágyamat. Szúnyoghálóval természetesen, mert kicsire nem adunk. Kipróbálva, kényelmes viszonylag, de azért maradok az ágynál. Majd ha az nem lesz, visszatérek a függőágyhoz, de addig is délutáni pihenésre tökéletes.

img_1573_540x405.jpg

Úgy döntöttem, hogy pár napon keresztül bemutatok egy-egy részletét a farmnak. Kezdjük a hálókunyhónkkal. Kb. 25 négyzetméteres, cölöpökön álló faépület, ajtó, ablak helyett szúnyoghálóval. Alatta a kutyák alszanak éjjelente, egyikük horkol rendesen.

img_1574_540x405.jpg

A két oldalsó részen kerül kialakításra a terasz, a fedele betonból készített. Úgy kell elképzelni, hogy a fémhálót bevonják betonnal. A hurrikánszezon miatt ezt javasolja Carlos.

A következő építmény a szerszámtároló, rajta esővízgyűjtő.

img_1576_405x540.jpg

Említettem a papagájok ketreceit. Ezeket mind Victor építette, le a kalappal előtte, ügyes. Sok ilyen Victor kellene, világszerte.

img_1578_540x405.jpg

Címkék: Puerto Morelos
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr237165509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása