"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. március 20. 00:21 - sandor80szabo

Tzununá 5. nap

2015. március 18. (szerda) – Tzununá

Tegnap meg lett beszélve, hogy ma az ebéd után kezdjük a munkát. Így tehát szabad volt a délelőttöm. Reggel azzal kezdtem, hogy kihordtam a dolgaimat a sátorból, hadd száradjanak. Ugyanis a matracként használt szivacs kicsit nedves lett.

img_2772_540x405.jpg

Sült banánt, müzlit és papayát reggeliztünk. Utána desszertként helyi csoki. Házi készítésű, semmi mesterséges adalék.

 img_2773_540x405.jpg

Reggeli után elugrottam blogolni, de valami baj volt az internettel. Elindultam hát egyet csavarogni. Útközben jutott eszembe, hogy a botom, és a kalapom a sátorban maradt.

img_2776_540x405.jpg

Tzununában a háziorvosi szolgálat ilyen konténerben van elhelyezve. Útközben rengeteg kis házikó volt, a gyerekek az utcán játszottak.

img_2777_540x405.jpg

Egy külföldiek lakta ház falán, érdekes figyelmeztető tábla adta tudtára az esetleges hívatlan vendégnek, hogy mire is számíthat. Szerintem spanyolul sem ártott volna kiírni.

img_2778_405x540.jpg

img_2779_540x405.jpg

Az út később ösvénnyé szűkült, és lassan elhagytam az utolsó házakat. Többen jöttek velem szemben az úton. Többnyire helyiek. A terhet általában a fejükön hordják a nők. 2 quetzal-t kért a fényképezésért.

img_2791_540x140.jpg

img_2794_540x405.jpg

img_2796_540x147.jpg

Időnként egy népesebb túrázó csapat tűnt fel a hegyoldalon. Volt amelyiknek helyi túravezetője volt.

img_2799_540x405.jpg

Nem mentem messzire, mivel vissza kellett érnem ebédre. Másfél órás gyaloglás után fel is tűnt Santa Crúz La Laguna. Kísérőm is akadt, egy kutya személyében. Sok a kóborló kutya.

img_2804_540x405.jpg

 img_2805_540x405.jpg

Beérve a faluba, szokás szerint vegyes házak fogadtak. A kicsi, vegyes anyagú maja házak, és a nagyobb, modern külföldiek háza. Utóbbiak számos hostelt is üzemeltetnek.

img_2810_540x405.jpg

img_2811_540x405.jpg

Úgy döntöttem hajóval megyek vissza, így legalább meg tudom mutatni mivel érkeztem a múlt pénteken. Most kevesebben ültünk benne.

img_2817_540x405.jpg

Tzununába érve, enyhítettem a szomjúságomon egy hideg üdítővel. Ebédre ismét zöldség köret, bab, és saláta volt, tortillával. Kicsit másabb, mint a mexikói.

img_2820_540x405.jpg

Délután folytattuk a dóm belső falainak vakolását. Estére ismét gyülekezni kezdtek az esőfelhők. Sándor nap lévén, idén nem dolgoztam valami jól. Lehet azért, mert idegen terepen vagyok.

image.jpg

Címkék: Tzununá
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr457285249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása