"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. május 06. 05:04 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 19. nap

2015. május 05. (kedd) 20:03 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

Elérkezett hát a nagy nap. Tavaly október óta várom ezt a napot. A napot, amikor kiderül, hogy az "A" tervem sikerül-e. E terv ugyanis az volt, hogy bevándorlóként átlépem az Egyesült Amerikai Államok határát. Ennek több lehetséges módja is van, de most ezeket nem részletezném. Egyik módja viszont a zöld kártya elnyerése. (Zöld kártyának hívják a bevándorlási engedélyt.) Évente, októberben lehet pályázni erre. Természetesen én is éltem e lehetőséggel. A döntés e napon volt, pontban délben, Kentucky állam ideje szerint. De ne haladjunk ennyire előre.

img_5270_540x360.jpg

Reggel beszélgettem Zsófifal. Még mindig Tzununában van. Elküldte a dóm, valamint a bambuszház fényképét. Nagyon jók lettek. A dóm tényleg úgy néz ki, mint egy Angry Birds figura. Egyébként kiderült, hogy belül a falak izzadtak, így nem tudták időben elkezdeni a tesztelést. Lehet hogy el kelne valami páramentesítő.

img_5271_540x360.jpg

Ellensúlyozva a tegnapot, ma dolgoztam is. Persze ez a függőágyban történő pihenés rovására ment. El kezdtem összeszerelni a függőágyak mellé szánt tárolókat. Kettőt el is készítettem. Marvin lefestette őket, a szélcsengővel együtt. A tárolókat le is teszteltük - tehát ma sem maradt ki a függőágyban pihenés. Tetszik a vendégeknek is az ötletem.img_5274_540x405.jpg

img_5282_540x405.jpg

Következett tehát a sorsolás eredményének megtekintése. Nagy levegővétel, majd a személyes regisztrációs kódom begépelése után megjelent az eredmény: "HAS NOT BEEN SELECTED". Azaz, nem lettem kiválasztva. Az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Sírt, mert e terv része volt Hawaii is. Nevetett, mert így kaptam egy másik lehetőséget, egy másik tervem megvalósításához. Mert mint mondtam, a Kanári-szigeteki utam óta tudom, hogy az embernek nem csak egy tervvel kell rendelkezzen. Nem szabad mindent egy lapra feltenni. Nevetett az a szem, mert már nagyon vágyom haza. Igaz, akkor is hazamentem volna, ha kisorsolnak, mert akkor intéznem kellett volna a bevándorláshoz szükséges dolgokat. Tehát utazom. Nagyon várom már a találkozást a szüleimmel, a testvéremmel és a családjával, a barátokkal, ismerősökkel. Izgatottabb vagyok most, mint amikor ide indultam. Ugyanis mint említettem sokat gondolkoztam az elmúlt napokban, hetekben. Valahogy éreztem ezt. Mindkét lehetőség esetén valamit nyertem volna, de ugyanakkor valamit elvesztettem volna. De most jó döntés született, mivel ha minden jól alakul, egyszer viszont láthatom Hawaii-t is. Igaz, nem bevándorlóként. 

img_5278_540x405.jpg

Kora délután megnéztük a Juventus - Real Madrid bajnokok ligája mérkőzést. Természetesen a Juventusnak szurkoltam, az argentin Carlos Tevez miatt, aki egy góllal hozzásegítette csapatát a győzelemhez. Alakulóban a Juventus - Barcelona döntő.

11157185_10152844061215642_1265613904_o_540x304.jpg

Sajnos e szép tucan nevű madarat nem én fényképeztem, hanem Hernán a profi gépével. Pont a mellettünk lévő fák egyikén volt. A telefonnal nem tudok ennyire rájuk közelíteni. De reménykedem, hogy amíg itt leszek, sikerül majd nekem is egy-két fotó. Délután neki iramodtam a hat kilométeres távnak, de a negyedik kilométer után véletlenül leállítottam a számlálót, és csak később vettem észre. Amúgy hasonló lett volna az első naphoz. Nem rohanok, most nem az időeredmény fontos, hanem a napi rendszeresség. A futás előtt volt egy érdekes eset. Civil ruhás rendőr nyomozók jöttek a hostelbe, és egy magyar srácot kerestek. Kiderült, hogy a srác bántalmazott egy costa ricai lányt. Megmutatták az általa küldött magyar nyelvű üzenetet, melyet lefordítottam angolra nekik. Keresik tovább, mert szerintük itt lehet a félszigeten.

img_5283_540x405.jpg

Vacsora után nekiálltam a repülőjegy vásárlásnak. Hosszas nézelődés után találtam egy lehetőséget. Ez sem volt egyszerű, mert pont a fizetésnél tartottam, amikor elszállt a rendszer. A Condor oldalamon megnéztem, nem volt sikeres a foglalás, így újra próbálkoztam. Másodjára sikerült. Kicsit hosszú út lesz, de legalább nem fogok unatkozni. San Jose (Costa Rica) - Santo Domingo (Dominikai Köztársaság) - Frankfurt (Németország) - Wien (Austria). Bécsből tovább busszal Budapestre. 

15.06.15 SAN JOSE (COSTA RICA) - SANTO DOMINGO
             M DE 7235 07:05 - 11:55 (2:50h)
             SPO = Classic
             Economy Class
             

             SANTO DOMINGO - FRANKFURT INT.
             M DE 7235 13:40 - 05:10+1 (9:30h)
             SPO = Classic
             Economy Class
             baggage incl.: 20 kg

16.06.15 FRANKFURT INT. - VIENNA
             S OS 128 07:50 - 09:20 (1:30h)
             SPO = Classic
             Economy Class
             baggage incl.: 20 kg

Szóval hurkát kiolvasztani, pezsgőt, söröket behűteni! Jöttömre Június 16-án számítsatok! Alkonyatkor! Nyugat felől!

 

Címkék: El Progreso
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr27433692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása