"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. május 08. 04:42 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 21. nap

2015. május 07. (csütörtök) 19:16 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

Ismét a tegnap hajnali esetet ismételtük meg, annyi különbséggel, hogy Marvin nem volt. Reggeli készítés, kávéfőzés. Négyen távoztak ma reggel. Tegnap este Virian elintézte a pénzügyi elszámolást, hogy ne kelljen ezzel tölteni reggel az időt. Ugyanis a vendég, ellentétben az eddig tapasztaltakkal, itt a távozáskor fizet. 

img_5312_540x405.jpg

Marvin délelőtt kellett volna érkezzen a repülővel, de telefonált, hogy lekéste a járatot. Holnap fog érkezni csak az első busszal. Rettentő hőség volt ma egész nap. Befejeztem a függőágyak mellé szánt tárolókat, újabb négy darabot készítettem. Közben sikerült lefényképeznem egy gyíkot. Kerestem a nevét, de nem találtam.

img_5314_540x405.jpg

Miközben tettem vettem, a kutyák pihentek helyettem. Persze azért én sem maradtam ki a jóból. Amint végeztem az összeszereléssel, pácolással, én is sziesztáztam egy kicsit. Ma nem kellett takarítani, Xiomara itt volt. Az egyedüli vendégünk Jasper, a müncheni srác maradt. Tegnap eléggé letört a meccs eredménye láttán.

img_5317_540x405.jpg

img_5319_540x405.jpg

Ebéd után kicsit tanultam a spanyolt, egy bögre finom kávé kíséretében. A mellettünk lévő fák lombkoronáját nagy testű papagájok lepték el. Ezúttal sikerült közelebbi fényképet készítenem, de még nem az igazi.

img_5332_540x405.jpg

Patacon ma napközben, az eddigiekhez képest sokat aludt. Lehet az időjárás miatt. Az éjszakát ismét a bezárt konyhában töltötte, nyugalomban. Csak hajnalban kellett kiengednem. Remélem le tudom szoktatni az éjszakai zajongásról.

img_5344_540x405.jpg

Késő délután nekivágtam a mai távomnak. Igaz, ma sem volt itt Marvin, de Virian tartotta addig a frontot. Ma sem erőltettem meg magam. Az első hónapot erre szánom. Vissza rázódni a korábbi szintre. Mert most azért érzem, hogy fáradok. Azelőtt ennyitől nem éreztem.

nevtelen_1_540x316.jpg

Körülbelül a második kilométeremhez közeledtem, amikor tőlem jobbra, az út és az erdő között egy fekete párducot, azaz jaguárt pillantottam meg. Ő is észrevett, és ennek hangot is adott. Nem tudom megmondani, hogy melyikünk döbbent meg jobban, mert pár másodpercig mindketten mozdulatlanul álltunk. Annyi különbséggel, hogy én csendben voltam, ő meg nem. Nem támadó hangot hallatott, hanem inkább ingerültnek tűnt. A döbbentségből felocsúdva, megpróbáltam gyorsan lefényképezni, de mire sikerült volna, már felkapaszkodott a fára, a lombok takarásába. Fiatal példány lehetett, se nem kölyök, se nem felnőtt. Ezután azonban sietősre vettem a dolgot, ugyanis nem szerettem volna, ha ő, vagy valamelyik közeli rokona hozzásegít a futás rekordom megdöntéséhez. Készített kép hiányában, szemléltetés végett, következzenek az internetről a fekete párducot bemutató képek. Ugyanúgy mászott fel a fára, mint a képen látható egyed. Szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis nagyon ritka, hogy valaki lát egyet belőlük. Szerencsés vagyok abban is, hogy ennyivel megúsztam a dolgot.

feketejaguar_resize_490x368.jpg

images_1_183x275.jpg

Visszafele óvatosan közeledtem ahhoz a ponthoz, ahol a párduc volt. De se híre, se hamva nem volt. Gondoltam, hogy nem fog bevárni egy kép erejéig. Mindenesetre ezentúl erre is fel kell készülnöm. Mindenre.

img_5254_540x405.jpg

Következzen a napi virág adag. Ezek mind itt vannak a telken. Körbe veszik a házat az illatukkal. Főleg eső után, a párás időben érezhető leginkább. Olyankor mélyeket lélegzek, és elraktározom az illatokat az emlékezetembe.

img_5255_405x540.jpg

img_5262_540x405.jpg

img_5263_540x405.jpg

Holnap délelőtt egy túrára fogok menni. Végre kimozdulok egy kicsit. Hátha sikerül lefényképeznem pár egzotikus növényt, állatot. 

Címkék: El Progreso
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr457440860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása