"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. június 03. 19:20 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 44. nap

2015. június 03. (szerda) 10:24 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

A tegnap este volt egy pár érdekes jelenet. Kelly barátja nem épp a megfelelő módon reagál az alkoholra. Az elfogyasztott mennyiség hatására nem kis mértékben nőtt a bátorsága. Jobbnak láttam nem szaporítani a szót vele. Reggel későn kelt mindenki. A vendégek még előző este áttették a túra időpontját holnapra, azaz mára. Ugyanis ma írom a tegnapi napot. Mint ahogy anno megénekelték, ma van a holnap tegnapja. Ugye, hogy érthető vagyok?!

img_6152_540x405.jpg

Reggeli után Marvinék elvitték Helena kutyáját az állatorvoshoz. Tegnap ugyanis megtámadta a kutyust egy krokodil. Azon a helyen, ahol a függőhíd van. Ahol én is többször megfordultam már, mikor az óceánpartra mentem. Helena férje szabadította ki a kutyát, nem kis harc árán. Állítólag volt vagy 1,5 méteres a krokodil. Szerencsére a kutyus megmaradt, nem történt komolyabb sérülése. A kígyók, és a jaguár után tehát újabb veszély forrás. Még szerencse, hogy jövő hétvégén elutazom.

img_6151_402x320.jpg

Ha már az utazásnál tartunk, hadd mutassak be egy kis összesített számadatot, mely a Camino Frances-ről szól. 1970-től napjainkig, az éves összesített zarándokok számadatai, melyek közt a legutolsó számban, magam is ott vagyok. Jó érzés, hogy közöm van e listához. Érdemes megfigyelni, hogy a kilencvenes évek második felétől milyen mértékben nő a zarándokok száma. Érdekes lehetett zarándokolni 1978-ban. Tavaly egy gyengébb napomon találkoztam ennyi emberrel pár óra alatt. És ha már a Caminonál tartunk, hadd következzék egy másik fénykép, mely a Via Francigena-t mutatja be, azaz a Rómába vezető zarándokút egyikét, az Assisi zarándokutat. A teljes út Angliából, Canterburry városából indul, mintegy 80 szakaszra oszlik, hossza pedig csaknem 1700 kilométer. Sokkal kevesebben zarándokolnak rajta, mint a Camino Frances-on. Épp ezért sokkal személyesebbnek tűnik. Legtöbben viszont csak az olasz határtól teszik meg a távolságot Rómába. Szóval megvan a következő kiszemelt utam. Canterburry - Róma. De hogy mikor, az a jövő titka. Egyelőre biztos nem, legalább is nincs tervben. Időben és pénzben is költségesebb a tavalyinál, így fel kell készülnöm rá. Meg aztán egy vándorbot sem ártana. Anélkül nem igazi a zarándoklat.  

img_6153_540x407.jpg

Na de térjünk vissza a jelenbe. A vendégek is elmentek az óceán partra, mind a négyen. Volt egy kis nyugalmam. Ki is takarítottam a közösségi helységeket. Ilyenkor, amikor végeztem a felmosással, be szoktam csukni az "ajtókat", hogy illetéktelen személyek ne járkálják össze a frissen felmosott padlót.

img_6155_540x405.jpg

Délutánra mindenki vissza érkezett, majd a vendégek újból elindultak egy közeli őserdei túrára. Oda, ahol én is voltam. Az időt kihasználtam egy kis pihenésre. Ma különösebb dolgot nem csináltam, mivel kora délutánig én voltam a főnök. De azért a végén örültem a leváltásnak. 

img_6157_540x405.jpg

A vacsorát ismét közösen fogyasztottuk el, de szerencsére kevesebb alkohol mennyiséggel. Így is sikerült a tegnap említett srácnak leönteni az ülőgarnitúra kárpitját sörrel. Holnap lehet kimosni. Miután mindenki elvonult, rendbe tettem a konyhát. Úgy nézett ki, mint egy tájkép, csata után. Meg is jelentek a csata utáni fosztogatók.

img_6159_540x405.jpg

Címkék: El Progreso
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr177515642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása