"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2017. augusztus 05. 15:10 - sandor80szabo

V. Via Unitariana - 3. nap

2017. augusztus 05. (szombat) 10:38 (UTC+1) - Domoszló

Elfelejtettem megemlíteni, de szokás szerint ezek a bejegyzések eseményei egy héttel korábban történtek. Július 24 és 29 között került megrendezésre a Via Unitariana, ám az egyes napokat nem azonnal írtam meg. Ezek utólag történnek, hisz akkor van rá idő. Szóval jöjjön hát a harmadik nap. Ott fejeztem be, hogy kissé bezártságérzetem volt az asztal alatti fekhelyemen. Főleg az elején, még az elalvás alatt. Szerencsére hamar elaludtam, és az éjszakám is nyugodt volt. Reggel igyekeznem kellett az ébredéssel, hisz az asztalra szükség volt a reggeli tálalásához. Ezúttal egy halkonzervvel is kiegészítettem a két szendvicsemet, amelyeket az útra készítettem. Reggeli után összekészülődött a társaság, majd egy népszerű dallal búcsúztunk a házigazdáinktól, a Bálint Lak gondnokaitól. Itt hallottam először ezt a dalt, még a második Via Uniatariana-n. Azóta kicsit magaménak is érzem.

Elindultunk egy enyhe emelkedőn, a szokásos reggeli hűvös időben. Pár száz méter után azonban egyre jobb idő lett, s lekerültek a melegebb, hosszú ujjú felsők. Utunk Varság központi részéből kifele vezetett, a Csorgókő-vízeséshez. 

img_2209_540x405.jpg

Nem is telt el egy óra, mire megérkeztünk a vízeséshez. Csodálatos volt látni, ahogy a 6-7 méter magasból alázúdult a víztömeg. Kicsit megpihentünk, kicsit fényképeztünk, kicsit gyönyörködtünk. Aztán szépen libasorban megindultunk felfelé, a vízesés mentén, egymást segítve.

img_2212_540x405_1.jpg

20374284_1593321537376624_3759263136861670803_n_540x360.jpg

img_2215_540x405.jpg

img_2217_405x540_1.jpg

A kétszintes vízesésnél lévő kőzetek, szintén a környék régmúlt vulkanikus tevékenységét hirdetik. A sziklában lévő repedések, lépcsőszerű mélyedések könnyen hozzásegítettek minket a megmászásához.

img_2224_540x405_1.jpg

Miután magunk mögött hagytuk a csodálatos vízesést, lassan ki is értünk a lombok közül. Ismét körbevett minket a csodálatos varsági panoráma. A távolban már látszódott is a fából épült Mutató kilátó. A kilátónál ismét volt egy rövidebb pihenő, amely során a vállalkozó szellemű gyaloglók szétnézhettek odaföntről.

img_2228_540x405.jpg

img_2229_540x405.jpg

Jómagam is, egy kellő mennyiségű bátorság gyűjtése után, nekirugaszkodtam a toronynak. A második szinten egy kicsit megpihentem. Azzal nyugtattam magam, hogy meg kell várnom, míg a legfelsőbb szinten lévők lejönnek. Ám amikor lejöttek, nem volt mit tennem, össze kellett minden bátorságomat szednem, s megindultam fölfele.

20479986_10213206911225498_8466630465068193484_n_540x405.jpg

Felérve a kilátó tetejére, sajnálatos módon, esetemben a tériszony nyomokban még jelen volt. Éppen ezért nem mertem a mobiltelefonom elővenni, s fényképezni. Attól féltem, hogy kiesik a kezeim közül. Szerencsémre Sanyi segített ebben, s remek képeket készített az elénk táruló panorámáról. Egy kicsit engem is láthatatlanná tett.

20369110_10154591264906890_5205692764560230321_o_540x121.jpg

Ideje volt tovább indulni, így hát szépen lassan lemásztunk a Mutató kilátóról, s megindultunk a napi célunk felé. Sokat beszélgettem unokatestvéremmel, Bellával, az elmúlt három évemről. Arról, hogy mi történt ez idő alatt, mit éltem meg, s hogyan, s merre tartsak a jövőben. Közben szebbnél szebb tájakon haladtunk keresztül.

img_2236_540x405_1.jpg

Szóval előkerültek az Út során a gondolataim, s néha azokat valakivel megosztva, máskor egyedül járva, azon elmélkedve folytattam a kilométereket. Beérve egy lakott településre, megpihentünk egy vegyesbolt előtti részen. Mint a csoportból sokan, magam is egy jégkrémet vettem magamhoz, s enyhítettem szomjúságom. A szünet végeztével Alpár, a Via Unitariana egyik túravezetője felvázolta az eddigieket, s ismertette az előttünk álló terepet.

img_2239_540x405.jpg

Kisebb szórványtelepüléseken haladtunk keresztül, melyek az elmúlt napokhoz hasonlóak voltak. Az ember nem győzött betelni a táj szépségével. Természetesen minden embernek más és más a szép, de nekem ezek a fenyvesek, deszkakerítések, házak, kaszálók, legelésző tehenek az egyik legszebb látványt jelentik. 

img_2242_540x405.jpg

img_2245_540x270.jpg

A csoport kicsit szétszakadt, mindenki a saját ritmusában haladt, néha megálltunk fényképezni. Valóban nem lehetett betelni a látvánnyal. Az egyik helyen egy kis útbaigazítást is kaptunk a helyiektől, hogy merre találjuk az utat. Egy-egy területet ugyanis időnként lezárnak, s a korábban arra vezető ösvény eltűnik.

img_2247_540x306.jpg

Külön öröm volt számomra, amikor az út mentén felfedeztem a jól ismert Kéktúra jelzését. Természetesen ez esetben más volt a jelentése, de ez is egy jelzett turistaút volt. 

img_2252_540x405.jpg

Egy kis patak szélére elérkezve, a csoport letáborozott, s hozzákezdett az ebéd elfogyasztásához. Jómagam a falatozást követően szundítottam is egy jó fél órát. A hosszú ebédszünetet követően frissen indult tovább a csoport.

img_2255_540x405_1.jpg

Természetesen az ebéd után szükség van egy kis desszertre is, így hát a legjobbkor jöttek az út széli málna, s szamóca finomságok. Bellával és Zsófival hosszasan csemegéztünk belőlük. Napok óta élveztük a természet adta ínyencségeket.

img_2262_540x405.jpg

img_2264_540x405_1.jpg

Az út aszfaltozott, kövezett erdei út volt, mely hosszan vezetett az erdőn keresztül. Időnként körbenéztem, hogy nem-e látok valami nyomot, amely medvére utal, hisz a málnát ő is szereti. Az erdőből lassan kiértünk, ám még itt, ott egy-egy kisebb tisztáson legelészett pár tehén. 

img_2268_540x324.jpg

Magunk mögött hagyván az erdőt, ismét egy tanyavilág látképe kezdett kibontakozni előttem. Szétszórt esztenák, házcsoportok között rengetek tehén, s ló legelészett. A legelőkön pedig egy-egy idős, magányos fa jelezte, hogy hajdanán másképp festhetett a táj.

img_2272_540x197.jpg

img_2282_540x405_1.jpg

Lassan-lassan megérkeztünk a napi tervezett végállomásunkhoz, Fenyőkúthoz. A szórványtelepülés Korondhoz tartozik, lakóinak fő foglalkozása a havasi állattenyésztés. Katolikus és unitárius vallásúak. Utóbbi felekezet a Korondi egyházközséghez tartozik, onnan jár ki a tiszteletes.

img_2286_540x299.jpg

img_2291_540x405.jpg

Beérve a szálláshelyünkre, rég nem látott ismerősként köszöntöttem Leventét, a korondi tiszteletest. Ő is részt vett a három évvel ezelőtti Via Unitariana-n. Most pedig ő volt a mi vendéglátónk. Röviddel a megérkezésünk után hozzá is láttunk a tűzgyújtáshoz, majd fő szakácsaink egy nagyon finom vacsora elkészítéséhez láttak hozzá. Szívüket, lelküket beleadták a finomságok grillezésébe, még egy-egy sérülés árán is. Ezúton is köszönöm Nekik. Mint ahogyan vendéglátónknak is a vacsorához szánt meglepetést.

20525584_1629308870426415_5597634870303012501_n_540x405.jpg

img_2296_405x540.jpg

Vacsora után nem sokkal, páran még gyönyörködtünk a páratlan panorámában, s az azt követő naplementében. Volt valami ott, amit régóta nem éreztem. Nyugodtság lepte el a belsőmet. Egyszerűen nem gondoltam se jóra, se rosszra. Csak néztem és hallgattam. Lehetetlennek bizonyult a saját technikámmal valamit visszaadni belőle, de azért kicsit próbálkoztam.

img_2297_540x405.jpg

img_2302_540x405.jpg

Visszatérve, Koppándi Tanár Úr biztosította számunkra a napi eredmény adagunkat, mely szerint valamivel több mint 21 kilométert tettünk meg. Szép nap volt, kis távolsággal, sok pihenővel. Az időjárásra továbbra sem volt panaszunk. Egy-egy kis borulás, pár esőcsepp jelentkezett, azonban a környékre beharangozott esős idő minket elkerült. A nap zárásaként jött még egy kis éneklés, gitározás, majd a fa tövében megágyazva, behunytam a szemem, álmodva én is egy világot magamnak ...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr9012721528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása