"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. november 06. 20:29 - sandor80szabo

Előkészület - egészség

A felszerelés után következzen pár dolog, mely szintén az előkészület része. Mint például az egészség. Az előbbi posztomból kiderül, hogy minimális gyógyszer-, egészségügyi csomag rendelkezésemre áll. Az úton felmerülő problémák esetén e csomag kiegészítésre kerülhet.

A malária "elleni" gyógyszer beszerzése folyamatban van. Azért "elleni", mert a betegség ellen igazából nincs védőoltás. A gyógyszer csak a megelőzésben, az esetleges elkapott kór esetén a mielőbbi gyógyulásnál segít. Mivel a kórt a szúnyogok terjesztik, ezért felkészülök a védekezésre. Elektromos szúnyogriasztó, szúnyogirtó spirál, szúnyogriasztó aeroszol, valamint szúnyogháló fog gondoskodni a csípésmentességemről. Remélem sikerül megfelelő védelmet biztosítanom.

kulacs 002 (405x540).jpg

Még júliusban túlestem a védőoltásokon, azok beadásán. Hepatitis A-B (vírusos májgyulladás), kullancs encephalitis (kullancs terjesztette agyvelőgyulladás), sárgaláz, tiphus abdominális (hastífusz), agyhártya gyulladás, tetanus. Szép kis koktél. Még egyszer óriási köszönet Briginek, valamint a Budai Oltóközpontnak a segítségért.

A Camino alatt találkoztam egy brazil sráccal, akinek vízszűrős kulacsa volt. Kedvet kaptam hozzá, ezért amint hazaértem, beszereztem egyet. 1000 liter mennyiséget megszűr, a szennyezett, megbízhatatlan forrás vizet tisztává, ihatóvá teszi. Akit érdekel, bővebbet a http://tuleloviz.hu/LifeStraw oldalon olvashat.

kulacs 001 (405x540).jpg

Továbbá a vízszűrős kulacs mellé beszereztem tartaléknak egy doboz Katadyn Micropur Forte vízfertőtlenítő tablettát (100 db) is, melyet Kriszti javasolt nekem szintén a Camino-n. Lehet túlzottnak tűnik, de nem árt felkészülni.

A következő tenni valóm a benőtt lábkörmöm volt. A Camino előtt nem akartam meg műttetni, előtte meg a futó versenyek miatt nem tudtam. Így mostanra maradt. A műtét megvolt, a helye gyógyul, kontroll vizsgálat december 21-én lenne. Mivel akkorra én már messze leszek, a "garanciát" úgy néz ki bukom. Elvileg közel 100 %-os az eddigi műtétek sikeressége, így nem igazán izgulok.

Mivel külföldön elég drága a fogászat, ezért felmérettem a fogaim állapotát, melynek során a régóta halogatott lyukas fogam végre betömésre került. Remélem egy jó pár ideig a fogászatot mellőzni fogom.

Végül az egészséghez kapcsolódva pár szó az egészségbiztosításról. Bár nem igazán európai helyszínek lesznek, de az egészségbiztosítást továbbra is fizetem, mert sosem lehet tudni mikor mi történik. Kiváltottam az európai egészségbiztosítási kártyát is.

Címkék: Előkészület
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr146871959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása