"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. november 24. 22:27 - sandor80szabo

Las Palmas 1. nap

2014. november 24. (hétfő) 20:01, Las Palmas

Elég jól aludtam az éjjel, az éjjeli aszfaltozás kísérte zaj ellenére. Lehet a fáradtság is közrejátszott. Nyolckor ébredtem, kint a forgalom már elég nagy volt. Az ablakom egy viszonylag forgalmas útra nyílik. Megbeszéltem a recepción a hölggyel, hogy maradok még egy éjszakára. Az egész kétszintes ház egy hostel, a szobákban többnyire két ágy. Magas belmagasságú szobák vannak, valószínűleg a múlt század elején épült a ház.

Reggel még gyorsan kimostam az indulás óta rajtam lévő ruhákat, persze kézzel. A Camino óta nem mostam kézzel. Vissza kell szoknom. Ígéretet kaptam, hogy a szoba csak az enyém lesz.

Elindultam hát a kikötő felé, de útközben reggelizni akartam. Volt olyan sejtésem, hogy olcsóbban megúszom, ha nem a kikötőben reggelizem. Utólag be is igazolódott a sejtésem.

IMG_0112 (540x405).jpg

IMG_0116 (540x405).jpg

Ahogy a tengerpartra kiértem, feltűnt, hogy kicsit sok a vitorlás hajó a vízen. Sajnos, ahogy beértem a kikötőbe kiderült, hogy a hajók az Atlanti-óceán átszelésre indultak. Ebben a hónapban immár a harmadik alkalommal. A rossz hír, hogy több alkalom már nem lesz.

IMG_0118 (540x405).jpg

IMG_0119 (540x405).jpg

IMG_0124 (540x405).jpg

A kezdeti sokkhatás után elindultam a kikötőben körbenézni, hátha maradt még induló hajó. Sajnos nem találtam. Leültem egy pohár sör mellett kitalálni, hogy miként tovább.

IMG_0125 (540x405).jpg

IMG_0132 (405x540).jpg

Ahogy nézelődtem, találtam egy hirdető falat, ahol az elmúlt időszak hirdetései közt felfedeztem egy honfitárs hirdetését. Ő is hajót keresett, remélem ő szerencsésebb volt.

IMG_0134 (405x540).jpg

Közben elindult egy óceánjáró is, utat törve, néha jó hangosan kürtölve. Eltörpültek mellette a kisebb hajók.

IMG_0136 (540x405).jpg

Úgy döntöttem, ha már így alakult, akkor jöjjön a B terv. Azaz repülővel tovább. De addig is körül akarok nézni a Kanári szigeteken. Most már van időm. Nem kell kapkodnom. Kis inspirációt is találtam a kikötőben. Tetszenek ezek a távolság jelző táblák.

IMG_0143 (540x405).jpg

Tovább menve a kikötőben, megnéztem a nagyobb hajókat, melyek egy teljesen más helyen voltak. A parti mentőszolgálat hajója, majd a rendőrség járőrhajói, valamint a vitorlás hajók következtek. A hadsereg hajóit nem tudtam megnézni, azok lezárt területen voltak.

IMG_0144 (540x405).jpg

IMG_0145 (540x405).jpg

IMG_0150 (540x405).jpg

IMG_0157 (540x405).jpg

IMG_0158 (540x405).jpg

IMG_0166 (540x405).jpg

A nagy mászkálásban megéheztem, így benéztem a kikötő mellett lévő bevásárló központba. Leteszteltem a BigMac menüt, a szendvics íz világa másabb volt, mint mifelénk. Még csak fél kettő volt, így bőven volt időm megnézni a tengerpartot is. A város egy földnyelven fekszik, a kikötő a keleti oldalon volt, a strand a nyugatin. Pár perc alatt ott voltam. A fürdés kimaradt, a fürdőnadrág a szobában maradt. A hőmérséklet 24 ˚C volt, mint ahogy a mellékelt kép is mutatja.

IMG_0176 (540x405).jpg

IMG_0179 (540x405).jpg

IMG_0180 (540x405).jpg

IMG_0185 (540x405).jpg

A tengerpartot végig követtem, a kiépített strand rész egy idő után megszűnt, és csak nagy sziklák voltak. Egy bronzba öntött horgász szemléltette a helyiek kedvenc időtöltését.

IMG_0192 (540x405).jpg
IMG_0188 (405x540).jpg
IMG_0199 (540x405).jpg

Visszafelé a homok fövényen mentem, természetesen cipő, zokni nélkül. Jó kis séta volt. A vízhőmérséklet kellemes. A sétát a parton folytattam, amikor észrevettem egy kékre festett házat, mely szállást hirdetett. Benéztem, és kiderült, hogy olcsóbb, mint amit én találtam, ráadásul a tengerpart közvetlen közelében. Igaz a szobákban nem egyedül alszanak, 4-5 emeletes ágy van. A vendégkör fiatalokból álló, hátizsákos turisták, szörfösök. A tetőtéri teraszon elém tárult a tengerpart csodálatos látványa, mely kényelmes kanapékról élvezhető. Úgy érzem megtaláltam a következő szállásom.

IMG_0202 (540x405).jpg
IMG_0211 (540x405).jpg

Az út a szállásomig körülbelül négy kilométer volt. Útközben vacsorának valót vásároltam. Mire hazaértem be is esteledett. A pálmafák már ünnepi díszben.

IMG_0213 (540x405).jpg

Címkék: Las Palmas
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr166930299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása