"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. november 25. 20:17 - sandor80szabo

Las Palmas 2. nap

 

2014. november 25. (kedd) 18:30 Las Palmas

Reggel összepakoltam a két hátizsákom, és kijelentkeztem a szállásomról. Nem keltem korán, fél tízkor léptem ki a kapun. Felvettem némi készpénzt az egyik ATM-nél. Nem volt gond a tranzakció során, bár kicsit tartottam tőle. Attól, hogy megértek-e mindent amit kérdez. De megbirkóztam a feladattal.

IMG_0216 (540x405).jpg

Utam során ilyen látnivalóban volt részem. A tegnapi helyen ma is megálltam egy tejeskávéra. Reggelizni a szálláson reggeliztem. A kikötőbe akartam ismét menni, mert meg akartam kérdezni a kompjáratokat a többi szigetre. Elhaladtam a tegnapi helyszíneken. Most a haditengerészet kapuján lévő címert is lencsevégre kaptam.

IMG_0220 (405x540).jpg

A kikötőbe megint jött egy utasszállító hajó, miattuk jöttek-mentek a lovas szekerek. Megnéztem a tegnapi vitorlás nagyhajókat, hátha mennek a Karib térségbe. Az egyikkel szerencsém is lett volna, de sajnos horror áron akartak volna átvinni. Igaz, az út során begyakoroltam volna a klasszikus vitorlás matrózi munkát.

IMG_0221 (540x405).jpg

IMG_0222 (540x405).jpg

Visszafelé ismét a bevásárló központ mellett mentem el, itt is látszódik a karácsonyi készülődés. Közben kaptam otthonról információt, hogy havazott. Otthoni fenyőkön nem műhó van. Kinek mi jut.

IMG_0224 (540x405).jpg

IMG_0227 (540x405).jpg

Útbaigazítást kértem, hogy honnan indulnak a hajók a többi szigetre. Kiderült, hogy naponta indulhatok Tenerifére (is). Az út három óra hosszú, az ára nem is vészes. Közben lencsevégre kaptam egy afrikai szállító hajót. Aki elsőként megtalálja rajta a néger matrózt, ígérem ajándékot kap.

IMG_0228 (540x405).jpg

Közben már javában elmúlt délután egy óra, ideje volt hát szállás után néznem. A tegnapi helyre mentem vissza. Kivettem két napra egy ágyat. Minden rendben van a szállással. Az óceán 10 méterre, egy sétány választ el. Tele van hozzám hasonló világcsavargóval. Van aki önkénteskedik, van aki átutazó.

IMG_0229 (540x405).jpg

IMG_0232 (540x405).jpg

IMG_0235 (540x405).jpg

IMG_0236 (540x405).jpg

Itt tudtam meg, hogy egy magyar srác is itt van, aki hasonló cipőben jár. Ő is át akar jutni az óceán túlsó partjára. 

IMG_0238 (540x405).jpg

Ő Csaba, akivel azonnal találkoztam is, hála az egyik lakótársamnak. Kiderült, hogy a tegnapi vitorláshajókon kívül lesznek még majd átkelő hajók. Csak nem annyi, de van remény. Sokan jönnek, és lehet csatlakozni is. Egészen júniusig van időm. Ez azért már másképpen hangzik, nem? Csaba sok tippet adott még, többek között az önkéntes munkával kapcsolatban. Maga is önkénteskedik, napi 4-5 óra munkáért cserébe kap szállást. A többi szabadidő. Nem hangzik rosszul. A másik, hogy a kikötőbe ahol tegnap is láttam a hirdetéseket, tegyem ki a sajátomat is, az elérhetőségemmel. Így megnövelem annak az esélyét, hogy hajót találjak. Holnap meg is csinálom mindkettőt. 

Most következzék még néhány fotó a szállásról.

IMG_0241 (405x540).jpg

IMG_0242 (540x405).jpg

IMG_0246 (405x540).jpg

IMG_0245 (405x540).jpg

IMG_0249 (540x405).jpg

IMG_0250 (405x540).jpg

IMG_0252 (405x540).jpg

IMG_0251 (405x540).jpg

 Este kinézek Csabával a kikötőbe. Állítólag az ottani kocsma teraszán is lehet hajóskapitányt találni. Mint a régi szép időkben. Egy-két próbát megér.

Címkék: Las Palmas
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr746932779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása