"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. november 30. 11:59 - sandor80szabo

Las Palmas - Tejeda

2014. november 28. (péntek) 18:50, Tejeda

Tegnap reggel, ébredés után nekiláttam a hátizsákok bepakolásának. Minden kipakolás után máshogy pakol vissza az ember. Reggeliztem, majd kijelentkeztem a szállásról. Utam ismét az óceán felé vezetett, a bevásárló központ irányába. Az óceánban most is szörföztek, ketten ernyő segítségével. A hullámok napról napra nagyobbak. A graffitik is illeszkedtek a helyhez.

IMG_0288 (540x405).jpg

IMG_0291 (540x405).jpg

Utam Las Palmas különböző városnegyedein keresztül vezetett. Kő, kaktusz és leander mindenhol, az épületek változatosak. Az új és modern mellett ott régi és ütött, kopott. A terep enyhén emelkedett. Elhaladtam egy nagyon illatos virág mellett, egy egész sövény volt a kórház mellett. Majd egy szépen karban tartott old timer következett. Ezt követően tartottam egy rövid pihenőt, és összecsavaroztam a botom. Ahogy a képen is látható, az illesztéseknél fekete színű erős ragasztószalaggal körbetekertem. Nem szép látvány, de így egyben marad.

IMG_0294 (540x405).jpg

IMG_0296 (540x405).jpg

IMG_0297 (540x405).jpg

Miután kiértem Las Palmasból, az előttem délre magasodó hegyeket vettem célba. Persze nem volt egyszerű az irányt tartani, mert csak a főút vagy a mellékutak mellett tudtam menni, amelyek sokszor rövid ideig irányt váltottak. Épp az egyik ház kapubejárója előtt tartottam, amikor egy meglepetésben lett részem.

IMG_0299 (405x540).jpg

Nem csöngettem be, mert siettem, de azért kíváncsi lettem volna, ki lakik ott. San Lorenzo-ba érve beültem egy pékségbe, egy tejeskávéra. Annyira jól nézett ki a csokis croasson, hogy vétek lett volna nem megkóstolni.

IMG_0301 (540x405).jpg

Az utam folytatva lassan elhagytam a lakott települést, és kis kertgazdaságok, birtokok következtek. A kaktuszok továbbra is mindenhol megtalálhatóak, és megjelentek az agávék is. Egyik helyen még a banánt is találtam.

IMG_0304 (540x405).jpg

IMG_0306 (405x540).jpg

Követve a földutat, két hegygerinc közti völgyben haladtam tovább. Mindenhol lekerített gazdaságok. A vizet különböző medencékben gyűjtik össze, de a műanyag csövek is behálózzák a területet.

IMG_0312 (540x405).jpg

IMG_0314 (540x405).jpg

IMG_0315 (540x405).jpg

Milagrosa-ba érve betértem egy vendéglátóhelységbe, hogy megtöltessem a kulacsom vízzel. Kérdeztem, hogy van-e szállás. Szállás nem volt, azonban kaptam egy tányér levest, egy korsó sört és egy csésze kávét. Mindezt ajándékba. A tulajdonos azt mondta, úgyis épp ettek ők is. Mikor megtudták honnan jöttem, Puskást és Kubalát említették. Elcsodálkoztak, hogy gyalog akarok a sziget túlsó végére eljutni. Kaptam egy kis útbaigazítást is. A leves amúgy egy helyi jellegzetesség volt, a nevét sajnos nem jegyeztem meg. Mint ahogy a vendéglátóimnak sem. De még egyszer örök hála nekik.

IMG_0317 (540x405).jpg

IMG_0318 (540x405).jpg

Volt egy órám még sötétedésig, így közben sátrazásnak alkalmas helyet is kerestem. Találtam is egy területet, az úttól körülbelül 15 méterre, ahonnan még látszódott Las Palmas. A talajtakaró egy lóhere féle volt, de másmilyen, mint ami odahaza van. Felhúztam a sátrat, majd be is vonultam, mert beesteledett.

IMG_0319 (540x405).jpg

IMG_0320 (540x405).jpg

Az éjszaka viszonylag nyugodtan telt, egy-egy elhaladó autó volt néha zavaró csak. Este volt egy kis eső is. Nyolckor megébredtem, és nekiláttam az összecsomagolásnak. A sátrat belülről is meg kellett törölnöm, mivel a sátor egyrétegűsége miatt pára csapódott le. Vizesen meg nem szabad elrakni a sátrat. A térképem szerint hegygerincről át kellett jutnom egy másik hegygerincre. Az út teljesen másfelé vitt, ezért egy ösvényt kerestem, amely a célnak megfelelt. Az ösvényt nád és kaktusz szegélyezte, ezért óvatosan haladtam előre.

IMG_0322 (540x405).jpg

IMG_0323 (540x405).jpg

IMG_0324 (540x405).jpg

IMG_0325 (405x540).jpg

Közben jött szitáló eső, a hegycsúcsok párába burkolóztak. A házak hol elszórva, hogy településbe tömörülve voltak. A legtöbbjük teteje lapos, rajtuk vízgyűjtő hordók. Volt viszont hegyoldalba vágott barlanglakás is.

IMG_0329 (540x405).jpg

IMG_0335 (540x405).jpg

IMG_0337 (540x405).jpg

Vega De San Mateo-ba érve beültem egy étterembe megebédelni, valamint megvárni, amíg eláll az eső. Egy menüt rendeltem, amely egy a tegnap megismert levesből, valamint egy sült húsból és krumpli köretből állt. Olyannyira bőséges, és laktató volt az adag, hogy a második fogást becsomagoltattam estére. A Tropical nevű sör szintén helyi főzésű.

IMG_0338 (540x405).jpg

IMG_0339 (540x405).jpg

Az eső elállt, így jóllakottan elindultam, azonban úgy döntöttem, hogy buszra szállok. Tejeda-ba akartam érni, hogy keressek éjszakára egy kiadó szobát. Gyalog nem akartam tovább ma menni, mert egyre rosszabb idő volt, ahogy közelítettem a magasabb hegyek felé. Így felszálltam a buszra, mely egyenesen Tejeda felé ment.

IMG_0341 (405x540).jpg

A sofőrön kívül csak ketten voltunk. Az út szerpentines szakaszokon vezetett, baloldalon a hegyoldal magasodott, jobbra pedig a mélység látszódott. Egy-egy élesebb kanyarhoz közelítve a sofőr megnyomta a kürtöt, jelezve érkezésünket. Bő húsz perc után le is szálltam a buszról Tejedaban.

IMG_0347 (540x405).jpg

IMG_0348 (405x540).jpg

IMG_0351 (540x405).jpg

IMG_0354 (540x405).jpg

Két szállást találtam. Egyik egy hotel volt, horror áron, a másik egy hostel, elfogadhatóbb áron. Nem akartam ma estére sátorban aludni, mert az egész napi ázás után szerettem volna egy jó forró zuhanyt venni. Meg itt a hegyek között a sátrazás nem a legjobb megoldás, főleg hogy az éjszakai hőmérséklet 5-10 ˚C közé is lesüllyedhet. A sátor jó lesz, majd ha újra kellemesebb hőmérsékletű helyen leszek.

IMG_0357 (540x405).jpg

A sziget térképén bejelöltem a két nap megtett távolságát. Holnap jó lenne megnézni, hogy fel tudok-e jutni az 1811 méter magas Roque Nublo csúcshoz, mely a sziget legmagasabb pontja. Azt követően San Bartolomé De Tirajana nevű települést tervezem elérni.

IMG_0356 (540x405).jpg

Címkék: Las Palmas
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr186944961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása