"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. november 05. 16:08 - sandor80szabo

Dublin - 1. hét

2015. november 05. (csütörtök) 13:24 (UTC) - Dublin

Pár órát leszámítva, egy hete annak, hogy megérkeztem Dublinba. Az érkezést követő egy-két nap elég nehéz volt. Folyamatosan azon járt az agyam, hogy mi vár rám, hogyan fogok állást találni, fogok-e egyáltalán, stb. Olyan dolgokon gondolkoztam, amiken előre felesleges gondolkodni. Úgyis választ kapok előbb, utóbb. Szóval a kezdeti sokk után, immár kicsit megnyugodva írom e hét történéseit. 

img_8183_540x405.jpg

Az első nap egy kicsit körülnéztem a lakóhelyem környékén. Egy csendes, kertvárosi részen lakom. A fenti kép a lakóházunkat mutatja, csak épp az ellenkező oldalról. A környéken kis társas házak, díszkertek, kocsibeállók, kisebb bevásárló üzletek, iskolák, parkok. A közelben van egy nagyobb bevásárló központ. 

img_8186_540x405.jpg

Több helyen van kialakítva sportolásra alkalmas terület. Amint látható, nem csak a focit játsszák, hanem rögbiznek is. A második napon egy kissé jobban kimerészkedtem. Elindultam ugyanis a városközpont irányában. Az utam mentén mindenhol az alábbi stílusú lakások sorakoztak. Egyformának tűnnek, kevés közülük az egyedi.

img_8188_540x405.jpg

Átkeltem az M 50-es autópálya felett, mely egy körgyűrűként fut körbe a városon elválasztva külső és a belső kerületeket. Érdekesség, hogy Írországban csak a 2000-es években kezdődött el a nagymértékű autópálya építés.

img_8195_540x405.jpg

img_8196_540x405.jpg

Tovább gyalogolva lassan elértem a 8-ik kerülethez tartozó Phoenix parkot. A 707 hektáros terület Dublin legnagyobb parkja. Olyan mint Budapesten a Városliget, csak sokkal nagyobb zöldterülettel, füves részekkel. Itt található többek között az állatkert, egy kastély, az Amerikai Egyesült Államok nagykövetsége, és a Wellington emlékmű. A parkokban található táblák szerint szarvasok is előfordulhatnak. Rengeteg kerékpározó, futó volt.

pp_map_540x367.jpg

img_8204_540x405.jpg

Időközben az időjárás is változott. A kezdeti borongós, hűvös idő után napsütéses, meleg idő lett. A parkból kiérve még mindig a 8-ik kerületben gyalogoltam, végig a Liffey folyó mentén. Dagály lehetett, mert a vízszint eléggé magas volt. Egy-egy oszlopon mentőgyűrű volt, ami az esetleges vízbefulladás megelőzésére lett kihelyezve.

img_8207_540x405.jpg

img_8209_540x405.jpg

Itt már sok járókelő volt, az autós és a gyalogos forgalom is megnövekedett. Dublin lakossága fél millió körül van, az agglomerációval valamivel több, mint 1 millió. A népesség viszont rendkívül összetett. Hallani itt majdnem minden európai nyelvet, sok az afrikai, és az ázsiai bevándorló is. Időközben a folyótól eltávolodtam, benéztem egy-két utcányira. Később megkerestem a visszafele tartó 39, 39A számú busz megállóját, és elindultam vissza.

img_8213_540x405.jpg

img_8219_540x405.jpg

img_8217_540x405.jpg

Hazatérve már kezdett sötétedni. Meg is gyújtottam egy mécsest, megemlékezvén az elhunyt rokonaimról, ismerőseimről. Érdekes kontrasztként jelenik meg a képen az otthoni, és az itteni szokás. Itt ugyanis a Halloween-t ünnepelték, épp tűzijátékkal.

img_8241_405x540.jpg

img_8248_540x405.jpg

A Halloween különböző módon jelen volt az épületeken, a boltokban, bevásárló központokban. A gyerekek arcai ki voltak festve, sokukon - a felnőtteket is beleértve - jelmez is volt. Másnap, újabb környékbeli körút következett, melynek során feltérképeztem, hogy merre tudnék futni. Mivel a Phoenix park messze volt (esetleg egy hosszabb távra jó lesz majd), úgy döntöttem, hogy a környékbeli utcákban, kisebb parkokban fogok futni. Persze amikor az időjárás engedi. A hét elején István szabadnapos volt, és bementünk a belvárosba ismét. Ezúttal autóval. Meglátogattuk egyik ismerősét, megmutatta mit, hol találok. Megtekintettem az O'Connell úton álló, Fény Emlékművét, mely a maga 121 méteres acéloszlopával, a világ legnagyobb "szobra". 

img_8254_405x540.jpg

img_8255_405x540.jpg

A hét közepén megérkezett István felesége, Marika is. Budapesten volt a másik lányuknál. Időközben átdolgoztam az önéletrajzomat, és elkezdtem küldözgetni egy-egy kiválasztott állásajánlónak. Szerdán találkoztam Évivel is, aki szintén sok mindenben segít. Őt is rég láttam, volt mit megbeszélnünk. Már három éve itt lakik, sok tanácsot adott. Visszafele ismét busszal mentem. Ezek a kétemeletes buszok adják Dublin közösségi közlekedésének nagy részét. A villamos hálózata elenyésző, metróvonalát most kezdték el építeni.

img_8258_540x405.jpg

A mai nap további álláshirdetésekre küldtem el az önéletrajzom. Bementem egy munkaügyi központba is, ahol ki lehetett válogatni az ember számára tetsző munkákat, és a kiválasztott hirdetést kinyomtatni. Ezekből ma szintén válogattam. Évi is megpróbál segíteni találni. Szóval sok szálon fut az állás keresés. Tessék az ujjakat keresztbe téve szorítani. 

img_8263_540x405.jpg

Címkék: Dublin
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr818052852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása