2019. március 03. 21:13 - sandor80szabo

Irány Marokkó! - Előkészület

2019. március 03. (vasárnap) 20:16 (UTC+1) - Budapest

Mint emlékeztek, legutóbbi bejegyzésemben még nem árultam el a következő úticélt. Ezt most pótolni fogom. Már régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy egy újabb kontinenst látogassak meg. Amióta e blog írását elkezdtem, Európán kívül Amerikában jártam, annak is a középső részein. Még 2009-ben voltam Törökországban, így Ázsia is abszolválva volt, ám erre a kontinensre is vissza kell térnem a közeljövőben. No de most térjünk vissza az aktuálisra. Szóval legújabb választásom Afrikára esett, azon belül is a nyugati részére. Természetesen elsődleges volt egy olyan országot választani, ahol viszonylag kiszámítható, stabil állapotok vannak. Másodlagos szempont volt az elérhető áron történő odajutás. Harmadlagos pedig a már tőlem megszokottá vált, nem hétköznapi módon történő odaút. Mindent összevetve tehát választásom Marokkóra esett.

No de amint említettem, természetesen nem egyszerű úton terveztem odajutni. Még mielőtt részletezném, megemlíteném, hogy ezúttal sem egyedül fogok utazni. Erre az útra ismét Évivel indulok el. Horvátország, s azon belül Dalmácia óta nem utaztunk együtt. Úgy alakult, hogy ezúttal is velem tart. Épp időben szólt, amikor még magam sem terveztem még meg az utat, így együtt kezdtük el kidolgozni a részleteket.

Eredetileg úgy terveztük, hogy Budapestről Malagáig repülünk, majd onnan tovább. A gyorsan változó repülőjegy árak azonban eme tervünket sikeresen átírták. Mivel a hazaút terve is változott, így rövid tanakodást követően megszületett a végsőnek tűnő változat. Azért írom, hogy tűnő, mert nálunk sosem lehet tudni. Lássuk tehát!

Budapestről repülünk majd Barcelonába, ahol kis pihenő után már indulunk is tovább Gibraltár felé, valószínűleg vonattal, s busszal. Gibraltárba eltöltünk majd egy napot, s másnap komppal áthajózunk a marokkói Tanger kikötővárosába. Ott újabb napot maradunk, majd vonattal irány Casablanca. Innen szintén vonattal tovább az Atlasz-hegység lábánál fekvő Marrakesh felé, ahol két napot tervezünk eltölteni. Marrakeshből busszal fogjuk folytatni utunkat Agadir üdülővárosába. Onnan másnap repülünk Amszterdamba, ahol több mint 16 óránk lesz a következő járatunkig, így kicsit szétnézünk majd a holland városban. Utolsó előtti állomásunk Bécs lesz, ahonnan busszal jutunk haza, Budapestre. Ez tehát a terv.

Tavaly Évivel kipróbáltuk a stoppolást. Előtte egyikünk sem utazott hosszabb távon ezzel a módszerrel, így nagyszerű volt kipróbálni, s az egész utunkat végigstoppolni. Ezúttal is egy új dolgot terveztünk megismerni, mégpedig a couchsurfinget. Páran ismerhetitek, akik viszont nem, azoknak röviden ismertetném. Egy olyan lehetőség, hogy az utazásaink során az adott ország regisztrált couchsurfing tagjainál szállást találhatunk. Annak idején, mielőtt elindultam volna Las Palmasba, gondolkodtam a regisztráción. Most meg is tettem, s elkezdtem a tervezett állomásainkon a "kanapé" keresést. Bízom benne, hogy ha nem is az egész utunk során, de egy-két alkalommal sikerül megismerkednünk az utazás eme módszerével.

Még egy dolog van, amit meg kell említenem. Eddigi utazásaim során nem utaztam még kézipoggyásszal. Ezúttal azonban kénytelen vagyok, mivel a repülőjegyen így sokat meg lehet takarítani. Hátránya azonban ismeretes, miszerint nagyon le van korlátozva a magunkkal vihető felszerelés. Beszereztem tehát egy kézipoggyász méretű hátizsákot, s tartottam egy bepakolás próbát. Pár aprósággal még ki kell egészítenem a képen látható felszerelésem, melyből lejön pár ruhadarab, s a pár cipő, melyek magamon lesznek.

Mindent összegezve tehát, egy új kontinenst, egy új kultúrát fogunk megismerni Évivel, kiegészítve a közbeeső állomásokkal, helyszínekkel. Kicsit izgulok is, de szerintem ez természetes. A blogot útközben nem fogom írni, csak miután hazatértünk. Akkor viszont naponta egy bejegyzéssel bemutatom a kalandjainkat. Mert valahogy úgy érzem, hogy kalandokban nem lesz hiány. Mertünk nagyot álmodni ...