"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2014. szeptember 11. 15:48 - sandor80szabo

Camino 10. nap

Tegnapi naphoz egy kis mese, mely elmaradt. Santo Domingo de la Calzada városa híres a baromfipárról, melyet a templomban őriznek. De hogy honnan is ered e legenda. Lássuk.

Egyszer volt, hol nem volt, az óperenciás tengeren is túl, élt a 14. század körül egy német zarándok, akinek a szülei alapították az első megállót Santo Domingóban. A fiatalember megtetszett a gazda lányának, ám a srácnak nem jött be a menyecske. Erre válaszul a csaj lopással vádolta. A srác kötélen végezte. Mire vissza tértek a szülők, a település szélén találták élve a srácot, mivel Santo Domingo válla tartotta. Erre beszámoltak az épp csirkét vacsorázó bírónak, aki azt mondta, hogy a srác annyira halott, mint a sült csirkék a tányéron. Erre az állatok nagy rikácsolással életre keltek.

Ennyit a meséről, azonban a szállás udvarán őrzött kakasok valóban rikácsolással ébresztettek. Amúgy is füldugó nélkül aludtam, melyet a szobámban lévő horkolók próbára is tettek. Nem volt egy nyugodt alvás.

Mára 23,5 km várt, a cél Belorado. Ez már Kasztília - Leon körzet. Az eddigi Logronoig Navarra, és Logronotól idáig La Rioja autonóm körzet. Ma fogok belépni Spanyolország éléskamrájába. Kifelé a városból bepillantást nyerhettem a spanyol pásztorkodásba.

20140907618 (540x304).jpg

Közben ilyen útitárs is volt.

20140907616.JPG

Ha már az útitársaknál tartunk. A mai ismerkedés: Danuta Németországból, és Conan Írországból.

20140907620 (540x304).jpg

Conan meghívott minket egy-egy kávéra az első megállónál, Granónnál. Utána végig beszélgettük az utat. Írként szimpátiából hordja a baszk zászlót. Erdélyre is hasonlóképpen gondol. Danutának megemlítettem, hogy nekünk is van egy olimpikon Danutánk. Közben meg-megálltunk egy két, helyen. A locsolásról egyből kiderült, hogy mindhármunk egyik kedvenc filmje az Út a vadonba (Into the wild). A szitu, amikor a locsoló alatt borotválkozik a srác. Conorral be is mentünk. Somewhere over the rainbow.

20140907629 (540x304).jpg

Közben átmentünk a határvonalon, ezennel hivatalosan is Kasztíliában voltunk.

20140907624 (304x540).jpg

20140907630 (540x304).jpg

Villamayor del Rioba beérve tartottunk egy kis pihenőt, volt időm fényképezni is.

20140907633 (540x304).jpg

20140907640 (540x304).jpg

20140907642 (540x304).jpg

Kifele menet furcsa érzésem volt, hirtelen hiányérzetem támadt. Nem volt nálam a botom, a kútnál hagytam, spuri vissza. Danutától és Conortól elköszöntem. Bakancsban, fájó lábbal lenyomni egy sprintet nem túl jó érzés. De a bot végül meglett, immár másodjára Pamplona után. Eléggé egyedi, sokat úgy sem tudták volna rejtegetni. A lopás amúgy sem jellemző a Caminón. Bár az ördög sosem alszik.

Következett az utolsó napi szakaszom Beloradoig, mintegy 5,5 kilométer. Természetesen ismételten learatott gabonamezők mellett, tűző napon.

20140907643 (540x304).jpg

Szállásnak ismét egy medencével rendelkezőt néztem ki magamnak. Rögtön a település elején volt. Itt találkoztam újra Laurával és Pacoval. Továbbá itt szállt meg Jun, Vincenzo, Kevin is. Megannyi régi ismerős.

20140907646 (540x304).jpg

Napi rituálé elvégzése után csobbantam a medencében, majd neki álltam a blognak. Sajnos akadozott a wifi, ezért csak félig lettem kész. Közben Laura és Paco szólt, hogy a város főterén fiesta kezdődött, nem-e nézném meg. Megragadtam az alkalmat, nem bántam meg.

Előtte megnéztük a holnapi útvonalat. Hírességek tenyér, és talp lenyomatai mutatták az irányt, akik végigjárták a Caminót. Emilio Estevez, Martin Sheen, Vicent del Bosque.

20140907651 (540x304).jpg

20140907654 (540x168).jpg

20140907656 (540x304).jpg

20140907657 (540x304).jpg

Magáról a fiestáról annyit, hogy hasonló a mi ünnepeinkhez, mármint ami a vursli részét illeti. A többiben teljesen eltér. Telis tele volt a város főtere. Emberek különböző ruhákba csoportokat alkottak. Beültünk egy pofa sörre egy bárba, ahol „Misi” is csatlakozott. Közben ment a zene, özönlött a nép. Fiatalok, középkorúak, idősek, mindenki kint volt. 

20140907662 (540x304).jpg

Éhesek is lettünk, úgy döntöttük e problémát orvosoljuk. Az egyik étteremben tettük ezt, én egy paellát ettem első fogásnak, másodiknak krokettet salátával és hasáb burgonyával. A felszolgáló hölgy pedig Elena volt, Máramarosból. Kicsi a világ. 

20140907663 (304x540).jpg

„Hazafele” kicsit beszélgettünk, Lauráéktól meghívást kaptam Valenciába. Paco ígért egy „igazi” paellát. Úgy döntöttem, következő utamon élek a meghívással. A fieszta tűzijátékát már nem néztük meg, lusták voltunk kimászni. Amúgy is láttam már elég tűzijátékot az elmúlt 15 év során.

Címkék: Camino
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr716686521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása