"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. február 27. 19:08 - sandor80szabo

Puerto Morelos 18. nap

2015. február 22. (vasárnap) – Puerto Morelos

Chris ugye már nincs, így én lettem az első, aki megébredt. Általában az első ébredő kezd a tyúkoknál. Így tettem én is. Mire végeztem, már Gael is javában takarította a papagájokat. Úgy látszik, az álom mellett kezd állandósulni a szúnyogcsípés is. Egyre több van rajtam. A fenistil enyhít valamit, de erősebb hatásút kell néznem. Úgy döntöttem a heti pihenőnapomat eltolom egy nappal. Átteszem péntekre, amikor is bevásárló napot fogok tartani. Kifogytam ugyanis a tusfürdőből, fogkrémből, valamint a szappanból (mosásra használom). Néznem kell talpbetétet a tornacipőmbe, lepedőt, és munkáskesztyűt. Van pár dolog, amit be akarok szerezni magamnak. Utána rendbe teszem a blogot, beszélek az otthoniakkal majd délután irány a tengerpart. Meg aztán aznap születésnapot is ünnepelek.

img_2004_405x540.jpg

img_2005_405x540.jpg

img_2006_405x540.jpg

Ma a farmon fellelhető növényeket mutatom be. Nagyrészük ismerős lehet, mivel közkedveltek az európai lakásokban, dísznövényként. Persze itt azért méretesebbek. Amit otthon virágcserépben van, itt kúszik, mászik a fákon.

img_2007_405x540.jpg

img_2008_405x540.jpg

img_2009_405x540.jpg

Utóbbi egy kókuszfajta, de más a termésének a külső burka. Sárga héjú, nem zöld, és hosszúkás. Ízre sem ugyanaz.

img_2011_405x540.jpg

img_2012_405x540.jpg

img_2014_405x540.jpg

Miután Guillermo felébredt, rendbe tettem a macskákat is. Nem hagyják Guillermot pihenni, állandóan bemásznak a függőágyába. Napközben épp a tyúkokhoz indultam, amikor előttem egy méterre talán egy mélyzöld színű, körülbelül fél méteres kígyó kúszott. Gyorsan elillant, be egy fa gyökerei közé. Sajnos fénykép nem született, nincs mindig nálam a gép. Tehát újabb példány. Csak nagyobb ne legyen. Guillermo mesélt a Yucatán-félszigeten előforduló mérges kígyókról. Valamelyik nap részletezni fogom.

img_2015_540x405.jpg

Kiderült, hogy Gael mégsem holnapután megy tovább, hanem ma este. Holnap ugyanis szabadnapos lett volna, így felesleges maradnia. Chrissel megnézik Cobánt. Így Gael is pakolászni kezdett. Neki kicsivel több a cucca, mint nekem. A táska méretünk viszont megegyezik.

img_2016_540x405.jpg

Ebédre empanada-t készített Carlos. Félbehajtott tortillaba sütött, fűszerezett darált hús. Hozzá hagyma-retek saláta. Victorék ma szabadnaposak voltak, nem voltak a farmon.

img_2017_540x405.jpg

Ebéd után nekiálltunk lecserélni a kacsaúsztató vizét. Carlos, Gael, Guillermo és én. Eddigi legpiszkosabb meló volt. Iszap volt mindenhol. Carlos bent a tóban meregetett, mi meg vödröztünk. Késő délutánra végeztünk vele.

img_2022_540x405.jpg

Estefelé sikerült egy újabb lakót lencsevégre kapnom. Egy mókusunk is van.

Gael tehát elment, egyedül maradtam. Talán a jövő hét második felében jön egy újabb önkéntes. Gael pár napot Belizében tölt, majd Guatemalába megy. Két farmon fog dolgozni. Talán még összefutok vele. Időközben úgy alakult, hogy Carlos ismerősénél további két hétig lehetek. A hely Cancún lenne, a feladat kutyák ellátása, kert, telek karbantartása. Meglátom, ha jövő héten péntekig nem jelentkezik a belizei srác, akkor lehet, bevállalom. Utána lesz két hetem, hogy leszervezzem a guatemalai időszakot, Belize pedig csak átutazásra marad.

Címkék: Puerto Morelos
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr247226057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása