"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. április 11. 20:42 - sandor80szabo

San Pedro Sula - San Antonio

2015. április 02. (csütörtök) – San Antonio

Reggel ébredés 05:00 órakor, gyors elkészülés, majd a hotel portásának felébresztése után taxival ki a buszpályaudvarra. A San Antonio-ba induló busz indulási helyén, ez a tömeg fogadott. Sejteni kezdtem, hogy nem lesz ez egyszerű feladat.

img_3640_540x405.jpg

Mától kezdve vasárnapig ünnepelt egész Honduras. A húsvéti ünnepek miatt szabadságot kapnak az emberek, és meglátogatták a rokonságot.

img_3642_540x405.jpg

Sejtésem beigazolódott. Amint a busz beállt, megrohamozták. Kisgyereket, poggyászt adtak be az ablakon, a tömeg tolakodott. Úgy döntöttem, ebből kimaradok. Kerestem egy reggeliző helyet, és vártam a következő buszt.

img_3643_540x405.jpg

img_3644_540x405.jpg

Meg is érkezett, de még nagyobb tolongást teremtve. Megkezdtem hát az újabb két órás várakozásomat, a harmadik buszra. Szerencsémre hamarabb jött egy mentesítő járat, így arra hátul felszálltam. Hely nem jutott, de a nagy hátizsákom, valamint a felfújható utazópárnám kettőse, remekül pótolta a busz ülését. Egyedüli európaiként ültem a buszon. Mondhatnám, hogy gringóként, de így csak az észak amerikaiakat hívják. Persze sokan azt hiszik rólam, hogy onnan jöttem. Amúgy most bámultak meg először, amióta utazom. Lehet azért, mert errefelé kevesebb a turista. Guatemalától Costa Ricáig van egy turista mentes rész.

img_3650_540x405.jpg

img_3651_540x405.jpg

Útközben az elmaradhatatlan rendőri, katonai ellenőrző, áteresztő pontok, az útszéli banán ültetvények, továbbá az utcai árusok. A busz megáll, és a lehúzott ablakon keresztül megy, az adok-veszek.

img_3653_540x405.jpg

img_3656_540x405.jpg

img_3659_540x405.jpg

Mintegy négyórás utazás után meg is érkeztem San Antonio-ba. Előtte Kyle segítségével szerveztem le ezt a helyet. Kyle Californiában él, és ő a kapcsolattartó Darioval, aki egy farmot kezdett el építeni, valamint művelni, és néha fogad önkénteseket. Itt az ételen kívül minden térítésmentes, a napi háromszori étkezésért, ha akarja az önkéntes, fizet érte. Mivel az összeg elhanyagolható, úgy döntöttem igénybe veszem. Annál is inkább, mert így megismerem a helyi étkeket, meg többet költenék, ha csak utazgatnék. Ennyiből meg amúgy sem hoznám ki, ha magam főznék.

img_3660_540x405.jpg

img_3661_540x405.jpg

Egy pohár hideg üdítővel fogadott Dario. Egyébként főállásban, az egyik helyi iskolának az igazgatója. Két fia és egy lánya van. A szintén tanár felesége, jelenleg ismét várandós a negyedik gyermekükkel.

img_3662_540x405.jpg

img_3664_405x540.jpg

Érkezésemkor épp a sütőkemencét készítették elő a sütésre. Ötletes, hogy egy oldalsó részen négy hely van kialakítva a tojáskeltetéshez. A kotlós tyúk csak beül, és alulról a tojás melegítve van. Tradicionális hondurasi kemencét láthatunk, kérem szépen.

img_3667_540x405.jpg

Elfogyasztottam az ebédemet, majd körbementünk a birtokon. Elég nagy, sok mindent termelnek itt. Kávé, banán, ananász, papája, kókusz, avokádó, stb.

img_3668_540x405.jpg

img_3669_540x405.jpg

img_3670_540x405.jpg

img_3671_540x405.jpg

img_3683_540x405.jpg

Délután egy kisebb társaság játszott az itt kialakított foci pályán. Magam kimaradtam a játékból, majd holnap beszállok én is. Dario egyébként 25 évig játszott, az itteni regionális bajnokságban. Azt mondta, hogy Honduras nemzeti futball csapatából sokan származnak innen, erről a környékről.

img_3672_540x405.jpg

A játék után egy kis pihenés volt, beszélgettek, melybe időnként én is bekapcsolódtam. Igaz, hogy csak Darioval, és csak angolul. De egyre jobban merek kisebb tőmondatokban, spanyolul is kommunikálni. Nagy segítség a kis útiszótáram, valamint az élő gyakorlás.

img_3675_540x133.jpg

Következett a sütemények elhelyezése a felfűtött kályhában. Az eljárás ugyan az, mint a mifelénk ismert sütőkemencéknél. Felfűtöd, majd a parazsat kisepred, és a kemence forró belsejébe behelyezed lapáttal a sütnivalót. Jelen esetben a rosquette-ével és semita-val teli tálcákat.

img_3678_540x405.jpg

img_3680_540x405.jpg

img_3681_540x405.jpg

Mikor megsültek meg is kóstoltam egy semita-t, egy bögre kávé társaságában. A kávét itt termesztették, itt pörkölték, őrölték, és főzték. Elmondhatom, hogy életem eddigi legjobb kávéját ittam. Desszertnek maranon-t ettem. Íze kissé fanyar, de tele van E vitaminnal a gyümölcs.

img_3682_540x405.jpg

img_3685_405x540.jpg

Estére hivatalos voltam én is, Dario egyik lánytestvérének a születésnapi köszöntésére. Dario kocsijának hátsó, nyitott részén utaztunk, egy nagyobb tál frissen sütött sütemény társaságában.

img_3686_405x540.jpg

img_3687_540x405.jpg

Élvezte mindenki, ahogy kérésükre időnként egy-egy dolgot magyarra lefordítottam. Angolul csak Dario, és a lánya, Rita beszél. Dario szerint mindketten tanulunk az elkövetkező egy hétben. Én spanyolul, ő magyarul.

img_3684_540x129_2.jpg

Késő estére értünk haza. Holnap elvisznek egy népszerű helyre, ahova ki szoktak járni az itteni emberek. Délután ismét foci. Nincs rossz dolgom. Egyedül az internet hiányzik kicsit, mert így ismét offline üzemmódban írom a blogot. Lehet, hogy veszek egy internet stick-et.

Címkék: San Antonio
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr247358998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása