"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. április 28. 05:10 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 11. nap

2015. április 27. (hétfő) 20:47 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

Ismét később keltem, mert Marvin végezte a reggeli nyitást, kávéfőzést. Mire felkeltem, három vendég már ki is jelentkezett, köztük Georgina. Jelenleg két vendég van a hostelben, kettő pedig a cemping részen, sátorban.

img_4974_405x540.jpg

Ma a szerszámos kamra - vagy ahogy itt hívják: bodega - volt a soron, azaz nekifogtam kitakarítani. Nem lehetett átlátni, hogy mi van bent. Beállítottam a ventilátort, majd nekiláttam. Polcról polcra haladtam. Egy termetes termesz fészektől is megszabadultam. 

img_4975_405x540.jpg

Miután végeztem a rendrakással, lassan készülhettem az ebédhez. Csirkepaprikás volt rizzsel, és főtt krumplival. Végre egy kis hazai íz. Mármint ahhoz hasonlító. Mert ugye a jó öreg hazai csirkepaprikás egyedi. Hátha még az ember édesanyja főzi. Akkor az utánozhatatlan.

img_4978_405x540.jpg

img_4979_540x405.jpg

Ebéd után a szokásos kávézás a függőágyban. Ma Xiomara takarított, ilyenkor csak estefelé seperjük fel a helységeket. Végre le lett nyírva az egész udvaron a fű. Nem kapkodta el az egyik helyi srác, aki mellesleg taxisofőr. Így az egyik nap elkezdte, majd jött egy fuvar, abbahagyta. Délután visszatért, vágott egy kicsit, majd ismét lelépett. Ez így ment két napig. Ma délelőtt végzett. Beszerzés alatt van a saját fűkasza.

img_4981_540x405.jpg

Késő délután az óceán part felé vettem az irányt. Ezúttal gyalog. A repülőtéren egy rögtönzött akadálypálya volt kiépítve. Három menyecske gyakorolt motorozni.

img_4984_540x405.jpg

Meg akartam nézni a naplementét, és elvégezni a rituális szakáll égetést. Találkoztam Suriatival, aki épp visszafele tartott a partról. A függőhíd előtt egy óriási termést pillantottam meg. Utólag kiderült, a neve jicara. Marvin elmondta, hogy sokan ezt használták víz tárolására. Mint nálunk a tököt.

img_4985_540x405.jpg

Ismét egyedül mászkáltam ezen a csodálatos parton. Teljesen kihalt volt. Szandál lecsatolva, kézbe véve, és irány a homok föveny. Egy-egy hullám elérte a lábaimat, lehűtve azokat. Még késő délután is elég meleg volt.

img_4988_540x405.jpg

img_4996_540x405.jpg

Közben vizsgáltam a homokot, hátha találok kagylókat, de elég szegényes e tekintetben ez a partszakasz. Találtam viszont egy medúzát, melyet a hullám vethetett partra.

img_4999_540x405.jpg

Elérkezett a naplemente ideje. Nem volt olyan szép, mint tavaly, Finisterre-ben, az Atlanti-óceán partján. Másabb volt.

img_5003_540x405.jpg

img_5005_540x405.jpg

Mint ahogyan a szakáll égetés is, mely immár tradícióvá vált. A második Óperenciás tengert értem el, következett hát a második szakáll égetés. Másabb volt a tekintetben is, hogy ezúttal nem égettem ruhát, hiszen a zarándoklat - nevezzük inkább vándorlásnak - tovább folytatódik. 

img_5010_540x405.jpg

img_5012_540x405.jpg

Érdekes jelenséget pillanthattok meg. Olyan, mintha egy arc lenne a tűzben. A szakállam néz vissza rám. Kettőt elbúcsúztattam, még hátra van egy. Az utolsó Óperenciás.

img_5017_540x405.jpg

Visszafele szednem kellett a lábaimat, mert kezdett sötétedni. Sötétben pedig nem ajánlatos az erdőben mászkálni. Egy kicsit még futottam is a homokban. Nem lenne rossz ezt naponta megcsinálni. 

img_5018_540x405.jpg

img_5019_540x405.jpg

Visszaérve a hostelbe, Marvin és Virian egy találós kérdéssel vártak. Találjam ki mi történt? Tippem sem volt. Erre megmutatják a fényképet. Kiderült, hogy vendégünk volt, aki maradni akart, azonban nem kívánatossá volt nyilvánítva. Épp a terasz korlátjára mászott fel, ahonnan a tetőgerendára kúszott át. A szomszéd piszkálta le. 

11164778_10200355729891567_2591596172764703137_n_405x540.jpg

 Marvinék szerint nem veszélyes fajta. Engem ez különösképp nem vigasztal. Még óvatosabbnak kell lennem.

Címkék: El Progreso
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr967404730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása