"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. május 31. 06:22 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 41. nap

2015. május 30. (szombat) 21:14 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

Szabadnap lévén érdekes módon korábban keltem. Na jó, nem sokkal. Lefőztem a kávét, és összesöpörtem a padlót. Reggeli után, az indulás előtt ezúttal nem felejtettem el bekenni magam, a napfényvédő krémmel. Gyalog szándékoztam Agujitasig ma eljutni. Onnan szintén gyalog, a parton vissza. Rögtön az elindulásnál feltűnt, hogy egy felhő sincs az égen. Égetett is a nap rendesen. Szalmakalap föl, második réteg krém szintén. 

img_6107_540x405.jpg

Nem mutattam még be az olajpálmát, azaz a pálmaolajat termő fát. Termésének a húsa és a magja, 60-70 % zsiradékot tartalmaz. Hondurasban láttam legelőször nagyobb ültetvényeket. Itt, Costa Ricában is sok van. A termése narancssárga színű. Ezt szüretelik le, majd dolgozzák fel. A legnagyobb mennyiségben felhasznált növényi olaj a világon. Rendkívül széles körű a felhasználása. Készül belőle margarin, kenőanyag, biodízel. Megtalálhatjuk továbbá testápolókban, szappanokban, kézkrémekben, desszertekben, csokoládéban. Sajnos évről évre nő a termőterület világszerte, amiért erdőket irtanak ki. Ráadásul ahova egyszer olajpálma került, ott többé nem fog nőni erdő, mivel a pálma gyökereiben olyan gátlóanyag termelődik, ami kiöl minden más növényt.

img_6109_540x405.jpg

Útközben nem sok emberrel találkoztam. Egy-két motoros, autós közlekedett csak. A távolban már feltűnt a Drake-öböl, Agujitas elszórt házaival. Kánikula volt végig az úton, többször meg kellett állnom egy-egy árnyékos részen. (Miközben ezeket a sorokat írtam, a lábam alatt a padlón ádáz csata zajlott egy termetes csótány, és egy még termetesebb béka között. Az állás döntetlen lett. A csótány elmenekült.)

img_6110_540x405.jpg

img_6111_540x405.jpg

Útközben a már jól megszokott illatfelhő vett körbe. Bár nem volt olyan intenzív az illatuk, mint a kedvenc virágomnak, ellenben szebbek voltak. 

img_6112_540x405.jpg

img_6113_540x405.jpg

img_6125_540x405.jpg

Lenéztem a partra a szokásos helyen, ahol egy másik hostel van. Ők búvárkodással is foglalkoznak. A parton történő vissza gyaloglás ötletét elvetettem, ugyanis a dagály felduzzasztotta a patakot. Így az átkelést nem úsztam volna meg szárazon. Felhők hiányában, ebben a rekkenőségben amúgy is szénné égtem volna a parton.

img_6114_540x405.jpg

img_6116_540x405.jpg

img_6127_540x405.jpg

Folytattam tehát utamat az úttesten. Nem számoltam össze, de van egy pár hostel a környéken. Majdnem minden család ezzel foglalkozik. Ki sikeresebben, ki kevésbé. Vannak nagyon ötletesen kialakított hostelek is.

img_6118_540x405.jpg

img_6119_540x405.jpg

Mivel a vizemet útközben megittam, vettem egy hideg üdítőt, és egy negyed órára megpihentem egy padon. Ilyen kilátásom volt. Nyugtató hatása van, az biztos. Órák hosszat el tudnám nézni. 

img_6120_540x405.jpg

Agujitasba beérve, felkerestem az irodát, de zárva volt. Kelly - ő Helena váltótársa - biztos elment valahová. Az irodától nem messze egy californiai rendszámú lakóautó parkolt. Sokat vezethetett a tulajdonosa, mire ideért. Amúgy sok amerikai csinálja ezt. Vesz egy lakókocsit, és nekivág a világnak.

img_6123_540x405.jpg

Az általános iskolát már korábban bemutattam. Most viszont a falon lévő nemzeti himnusz, és a címer miatt fényképeztem. Közép-Amerikában szemmel láthatóbb a hazafiság. Costa Ricában különösen. Rettentően büszkék az országukra, az adottságaikra, a foci csapatukra, és mindenre. Mindezt egészségesen, más nemzetet meg nem sértve teszik. Lehetne tanulni tőlük.

img_6121_540x405.jpg

img_6122_540x405.jpg

Egy-egy házat látni, melyet vagy nem laknak, vagy ritkán használják. Érdekes, hogy amióta eldöntöttem, hogy hazatérek, már nem mozgatja meg a fantáziámat egy ilyen ház látványa. Korábban sokat néztem őket, egy-egy ötletet lopva belőlük. Gondolván, hogy majd felhasználom a sajátoméhoz. A bambuszhoz. A bambusz a jövőben is maradni fog, de kizárólag egy-két dekoráció formájában.

img_6128_540x405.jpg

Visszatérve, az időjárás is borúsabbá vált, sőt egy gyenge nyári zápor is volt délután. Az étkezésnél a második helyre feljött a bab, bár a mindennapos rizst nem tudja beérni. Rizs és bab. Tegnap egyébként visszanéztem a blog képeit, és valóban majd minden egyes napon volt rizs. 

Címkék: El Progreso
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr97506066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása