"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2022. április 29. 22:43 - sandor80szabo

37. Telekom Vivicittá Félmaraton

2022. április 29. (péntek) 21:25 (UTC+1) - Üllő

A túracipőt ezúttal futócipőre cseréltem, hisz következett az idei második betervezett félmaratoni táv. A téli, legutóbbi futóversenyt követően tartottam pár hét pihenőt. Aztán ahogy közeledett a tavaszi futóesemény, a futások is kezdtek sűrűsödni. Természetesen időnként közbejöttek dolgok, ami miatt egy-egy napot kihagytam. Bíztam benne, hogy elég időt szántam a felkészülésre. 

vivicitta_felmaraton_2022_1.jpg

Négy éve vettem részt utoljára a tavasszal megrendezett budapesti félmaratonon, a Vivicittán. Kicsit izgultam is, hogy mi hogy lesz. Sokadik félmaratoni távon vagyok már túl, de még mindig nyugtalan vagyok a kezdés előtt. Viszonylag hamar kiértem az esemény helyszínére, ami a Margit-szigeten volt. Chili és Emma később tervezett csatlakozni, a célban akartak megvárni. Szóval megérkeztem, felvettem a rajtszámot, átöltöztem, leadtam a csomagom, s elfoglaltam a helyem a rajtvonal mögötti zónámban.

vivicitta_felmaraton_2022_2.jpg

A rajt után utam az Árpád-hídra vezetett, Dj Dominique szokásos pultja mellett. Mindig jó hangulatot szokott varázsolni a népszerű lemezlovas. Ezúttal sem volt másképp. Vágytam rá, hogy visszafele jövet is hallhassam, de még csak a táv elejénél tartottam. Az Árpád-hídról a rakparton vezetett az út, a Margit-híd irányába, majd azon át a budai oldalra. A Margit-híd budai hídfőjét elhagyva kisvártatva ismerősbe botlottam. Az egyik becsatlakozó utcánál Roli biztosította a versenyt, aki Miskolcon szakasztársam volt. Ő még egyenruhás. Kapott egy pacsit.

vivicitta_felmaraton_2022_3.jpg

Ezúttal is átfutottunk az Alagútban, majd az Attila úton a Várkert mögött folytattuk az Erzsébet-híd irányába. Onnan végig a felső rakparton, egészen a Műegyetem előtti részig, a Petőfi-híd és a Rákóczi-híd közötti fordulópontig. Itt volt a soron következő frissítőpont is. Ekkor már túl voltam a felén. Leszámítva egy kis izomfájdalmat, nagy gond nem volt. 

vivicitta_felmaraton_2022_4.jpg

Mint látható, addigra a tömeg már elég szellőssé ritkult. Nem kellett kerülgetni senkinek senkit. Az út mellett ezúttal is több ponton szerveződött szurkoló csoportok. Ott voltak a Bátor táborosok, a kongások, dobosok, a Katonazenekar, s mindenki, aki ezeken a versenyeken lenni szokott. A közismert Attica, azaz a katicabogárnak öltözött futó ezúttal nem vett részt futóként, hanem egy óriási fakereplővel biztatott bennünket.

vivicitta_felmaraton_2022_5.jpg

A tizenötödik kilométernél tartottam, továbbra is a budai alsó rakparton. Következett a negyedig frissítőpont. A verseny eleje óta tartottam a víz, energiaital, banán hármast. Egy-egy ilyen frissítés után szinte újult erővel indultam tovább. Elérve a 18-ik kilométert (Tímár utca magassága), azért már éreztem minden porcikám. Vágytam már a végére. Jött még egy Árpád-híd, majd a Margit-szigetre visszaérkezve kezeinket felemeltük Dj Domikque, azaz Várkonyi Attila által épp lejátszott zeneszámára. Már csak pár lépés választott el a céltól.

vivicitta_felmaraton_2022_6.jpg

Mindig felemelő érzés megközelíteni a célt, látni, közelebb és közelebb kerülni. Általában nem nézek ilyenkor oldalra, ám ezúttal - a téli félmaratonhoz hasonlóan ismét - kivételt tettem. Emma és Chili már vártak rám. Nem is akárhogyan. Jutalmam egy kellőképpen lehűtött doboz maláta volt. Hát kell ennél jobb célba érkezés?

vivicitta_felmaraton_2022_7.jpg

vivicitta_felmaraton_2022_8.jpg

Meglett tehát az ezévi második félmaratoni táv is, futóverseny keretein belül. Kicsit javítottam az időmön, közelebb kerülve a hajdani kondíciómhoz. Ezúttal azonban viszonylag hamar regenerálódtam, sokkal enyhébb izomlázam volt csak. A verseny után kicsit még szétnéztünk a helyszínen. Ellátogattunk többek közt az Ökomenikus Segélyszervezet sátrához is. Az ő pólójukban szoktam a futóversenyeken részt venni, ezzel is támogatva őket. Több hazai, közismert személyiség is reklámozza a segélyszervezetet a futása során.

vivicitta_felmaraton_2022_9.jpg

Az Ökomenikusok szokták szervezni a kárpátaljai Beregszászon a jótékonysági futásukat, segítve ezzel a térség rászorulóit. Idén sajnos a háborús helyzet miatt elmarad. Bízom benne, hogy hamarosan véget fog érni ez a borzalom, s egy újabb jótékonysági futáson én is részt vehetek majd Beregszászon ...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr3017820077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása