"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2015. május 15. 04:01 - sandor80szabo

El Progreso de Drake - David

2015. május 14. (csütörtök) 19:38 (UTC-5) - David

Korán keltem, bár annyira ne kellett kapkodjak. Tegnap ugyanis elkészültem, már csak fel kellett öltözzek. A reggeli kimaradt, mert nem volt étvágyam. Csak egy kávét ittam. Marvin elvitt Agujitasba, a kikötőbe. Ugyanazzal a motorcsónakkal mentem, mint legutóbb, csak most nem volt kedvezményem.

img_5627_540x405.jpg

Ezúttal is volt egy kis mangrove erdő látogatás. Most másik részen vágtuk át a folyót, találva egy rövidebb utat az erdőn keresztül. Megérkezvén Sierpebe, ugyanazzal a mikrobusszal utaztam tovább. Itt sem volt kedvezményem. 

img_5629_540x405.jpg

Palmar Norteba érve, megvettem a buszjegyet Paso Canoasba, a határ menti állomásra. Volt másfél órám a tervezett indulásig. Kihasználtam az időt, és megreggeliztem. Természetesen rizs is volt. 

img_5632_540x405.jpg

Ezután következett a várakozás. Eljött a busz indulási ideje, de a busz sehol. Nagyjából hozzá szoktam a latin amerikai "pontossághoz", de egy óra leteltével már kicsit kezdtem izgulni. Közben megismerkedtem egy férfivel, aki az USA-ból jött. Annak idején mérnökként kezdett, majd itt Costa Ricában kitanulta az asztalos-ács szakmát, és most saját vállalkozása is van. Járt Magyarországon, ízlett neki az Egri Bikavér.

img_5634_405x540.jpg

Közben megtudtam, hogy a férfi gyakran kel át a határon, tartózkodási engedélyt hosszabbítani. Azt mondta, hogy nincs két egyforma eset. Van amikor semmit nem kérdeznek, de olyan eset is van, hogy három órán keresztül tartott az átkelés. Közben megérkezett a buszunk, rám is fért a klíma.

img_5638_540x405.jpg

Bő negyven perces utam volt Paso Canoas-ig. Megérkezvén, egy újabb káosz határátkelőhely fogadott. Semmi, sehol kiírva, nagy tömeg, össze-vissza minden. Először következett a costa ricai kiléptetés. Mint kiderült, hét dollárt kellett fizetni, a kilépésért. Amint odaadtam a nyugtát a határőrnek, rögtön össze is gyűrte. Majd pár percet igénybe vett az útlevél vizsgálat. Valamit megint diskuráltak az útlevelemről. Nem tudom mi lehet vele. A végén azonban megkaptam a pecsétet. Ki voltam léptetve. 

img_5639_540x405.jpg

Következett a panamai oldal. Azonnal sorra kerültem, nem voltak sokan. Elővettem a legbarátságosabb arcomat - ezúttal ugye arcszőrzet nélkül érkeztem - és a határőr ablakához léptem. Átadtam az útlevelem, és felkészültem az inkvizícióra. A halotti bizonyítványomon kívül, majdnem mindennel rendelkeztem. Nálam volt a bankszámla kivonatom, a hostel foglalásról igazolás, a repülőjegyem kinyomtatva, valamint egy igazolás a Corcovado alapítványtól. Erre a határőr fogta az útlevelem, nem kérdezett semmit, majd beleütötte a pecsétet. Be voltam léptetve Panamába. Köpni, nyelni nem tudtam. El is húztam gyorsan a csíkot, nehogy meggondolja magát. A vám vizsgálat mindkét oldalon elmaradt. Vagy csak én nem találtam meg.

img_5659_405x540.jpg

Érdekes, hogy a beléptető pecsétre nem írtak napot. Elvileg így 180 napot maradhatnék. Elvileg. Immár Panamában voltam tehát, elindultam bankautomatát keresni. Találtam is egyet, a pénzt viszont amerikai dollárban kaptam. Az árfolyam megegyezik. Egy panamai balboa egy amerikai dollár. Az egész határmente egy nagy bevásárló utca volt.

img_5641_540x405.jpg

img_5643_540x405.jpg

David-be mikrobusszal mentem, ami a határtól indult, kb. tíz percenként. Itt is kellemes hűvös volt, ment a klíma. Volt egy ellenőrző pont is, ahol a rendőrök, és katonák átvizsgálták a buszt, és megnézték az útlevelünket. Fél óra elteltével már David központjában voltam. 

img_5645_540x405.jpg

img_5646_540x405.jpg

Túlságosan fáradt voltam ahhoz, hogy gyalog elinduljak. Nem volt már kedvem keresgélni az utat. Így hónapok óta először taxiba ültem. Pár perc alatt odaértem a hostelhez. Az ára sem volt vészes.

img_5648_540x405.jpg

img_5658_540x405.jpg

img_5660_540x405.jpg

Panamába érve, az órát egy órával előrébb kellett állítsam. Így már csak hét óra különbség van. A bejelentkezés után elfoglaltam a szállásom. Egy bambusz házban van a szállás. Teljesült az újabb vágyam. Egy igazi bambuszházban lakni. Igaz, hogy csak két éjszakát. Szúnyogháló is van. Na és persze az elengedhetetlen függőágyak.

img_5651_540x405.jpg

img_5649_540x405.jpg

img_5650_540x405.jpg

Gyönyörű egyébként a hostel kertje. Holnap részletesebben bemutatom, most csak egy-két képpel szemléltetem. Holnap kicsit szétnézek a városban, majd délután pihenek egyet a medence partján. Mert ugye tudjuk, hogy az élet szép.

img_5652_540x405.jpg

img_5654_540x405.jpg

Az idő már késő délutánra járt, így a gyomrom már elég hangosan korgott, követelve a neki járó napi adagot. Nem is mentem messzire. Rögtön a hostellel szemben volt egy étterem, ami inkább egy presszóra hasonlított. Sült halat ettem, sült platanossal. Hozzá két üveg Atlas márkájú sörrel. Tökéletesebb estebédem nem is lehetett volna.

img_5655_540x405.jpg

img_5657_540x405.jpg

Címkék: Panama
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr777460548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása