2015. május 25. 04:25 - sandor80szabo

El Progreso de Drake 35. nap

2015. május 24. (vasárnap) 19:44 (UTC-6) - Drake Bay Backpacker Hostel

Reggel ajtó csapkodás zajára ébredtem. Hirtelen azt hittem a Caminon vagyok, valamelyik albergeben. A kedves vendégeink sajnos nem voltak tekintettel mások nyugalmára. Ilyenkor elgondolkozok, hogy fordított esetben hogy éreznének. A reggeli után három vendégünk tovább utazott. Ketten korán reggel indultak egy búvár túrára.

Mára csak a konyha "ablakait" terveztem letakarítani. A szúnyogháló ugyanis megtelt porral. De erre fel kellett készülnöm egy kis pihenéssel. Amúgy is ismételten esőre állt az idő. Patacon mostanában gyakori nevelésben részesül. Agresszív vadállatként viselkedik, amikor el akarjuk venni tőle venni egy-egy, szemétből kihalászott csomagolóanyagot, ételmaradékot. Kénytelenek vagyunk az elején megszüntetni ezeket a rossz szokásokat, mielőtt berögződnének.

Miután végeztem a konyhával, át is adtam a staféta botot Viriannak, ugyanis itt volt az idő, az ebéd elkészítésének. Érdekes jelenet volt, amikor vendégek érkeztek a hostelbe. Egy hasonló hostelt akarnak építeni, de a félsziget másik részén, és ehhez jöttek ötletekért. Épp készen lettem az étkező, nappali helység padlójának felmosásával, amikor megjelentek, majd cipőstől átgázoltak mindenen. Nem vették észre magukat, hogy össze vissza taposták a frissen felmosott felületet. Viriannal nem szóltunk semmit, csak összenéztünk.

Az ebédről készített képet elnézve akár hiányérzetünk is támadhatna, ugyanis nincs rajta rizs. De megnyugtatok mindenkit, volt rizs ma is. Csak úgy döntöttem, hogy ma kihagyom. Egy nap pihenés nekem is jár.

Nem említettem még a kamerákat. A hostel különböző helyeire van felszerelve, és időnként kijönnek letölteni a készült felvételeket letölteni. Állítja Virian, bár el nem tudom képzelni, hogy addig hol tárolódik a felvétel. Szükség volt a kamerákra, mivel a kezdeteknél volt lopás, betörés. Tőlünk nem messze van egy szegény család, ahonnan gyakran meglátogatták a hostelt, eltulajdonítani az értékesebb dolgokat. Azóta zárják a konyhát is, és ellátták zárakkal, lakatokkal a szoba ajtókat. A kamerát fényképezve, magam is felfedeztem egy betolakodót.

Délután már semmihez nem fogtunk neki. Az eső is el kezdett esni, pont miután vissza érkeztek a vendégek. Ma mindenki külön vacsorázott. Én szokás szerint Marvinékkal, mivel közös költségvetésen vagyunk.

Holnap Marvin vizsgázik autóvezetésből, ugyanis most van folyamatban a vezetői engedély megszerzése. Természetesen enélkül vezeti az autót. Nagyon nem foglalkoznak errefelé az emberek az engedélyek meglétével. De most szüksége van, mivel a hostel vendégeit szállítani kell.