"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach

2017. szeptember 05. 23:41 - sandor80szabo

Országos Kéktúra 1. szakasz (Sárvár - Ablánci csárda)

2017. szeptember 05. (kedd) 19:35 (UTC+1) - Domoszló

Kissé beborult hajnalra, sőt pár csepp is esett ahogy reggel készülődtem. Az időjárás jelentő szerint elszórtan eső volt várható. Elő is szedtem a poncsómat, hogy kézközelben legyen, ha elered az eső. Az éjszaka sikeresen feltöltődött a power bank, valamint a telefonom. Kénytelen vagyok használni a külső akkumulátort is, mivel a fényképezéssel hamar merül a telefonom. Ezúttal csak kávé és néhány keksz volt a reggeli indulás előtt. Elköszöntem a recepción, és megindultam a Sárvárból kivezető úton.

img_3313_540x334.jpg

Mielőtt elhagytam volna Sárvárt, egy helybélivel találkoztam, aki épp sétáltatta a puliját. Szépen ápolt bundája volt a kutyának. Mivel nekem is pulim van, kicsit elbeszélgettünk. Sárvár után a csatorna mellett haladt a Kék, egészen Csénye újmajor határáig. A távolban szélerőművek dolgoztak rendületlenül. A felhők időközben eloszlottak, ismét kezdett melegedni az idő.

img_3320_540x405_1.jpg

Az újmajori Lourdesi kápolnánál tartottam egy kis pihenőt, ahol a bélyegzést követően folytattam egy bögre epres zabpehellyel. Siettem tovább, mert még sok kilométer volt előttem. Csényéig műúton folytattam, a távolban már látszottak a Kőszegi-hegység vonulatai. 

img_3322_540x336.jpg

"Békesség a betérőnek, áldás az elmenőnek!" - fogadott Csénye lakossága. Nagyon tetszenek ezek a fajta táblák, melyeket olvasva jó kedvvel tér be az ember. Kicsit betértem a helyi kocsmába egy üveg hideg üdítőre. Felhő nélküli égbolt volt már ekkor, szükség volt egy kis hűsítőre. Csényét elhagyva újabb kéktúrás jött velem szembe. Minden napra jutott legalább egy-két fő. 

img_3325_540x405.jpg

Ismét magasabb fűben vezetett egy szakaszon az utam. A jövőbeli túráimhoz lehet beszerzek egy pár kamáslit is. Jól jön, ha az ember rövidnadrágot venne fel. Ezúttal szerencsém volt, ugyanis hosszú nadrágban voltam. Ekkor még nem tudtam, hogy nem csak emiatt jártam jól.

img_3326_540x405.jpg

Bögötre beérve lepakoltam a hátizsákom a kicsiny község központjában, megtöltöttem a flakonokat friss vízzel, majd megindultam a pecsételőhely irányába. Sok helyen láttam már a Kéktúra bélyegzőjét, ám ilyen helyen még nem.

img_3327_416x540.jpg

Visszatérve a hátizsákomhoz, pár percet még szusszantam, mielőtt továbbmentem volna. Jó kilenc kilométer volt hátra a következő településig, Szelestéig. Kezdetben szántóföldekkel szegélyezve, később erdőn keresztül haladtam. Rövid ideig egy újabb főút keresztezte az utam. 

img_3333_540x368.jpg

Mint látható, megjelentek a tűlevelű erdők. Egyre több szakaszon, hisz az úgynevezett Alpokaljához közeledtem. Többször irányt váltott a Kék, sokszor úgy tűnt, mintha visszatérnék oda, ahonnan jöttem. Az M 86-os számú autóutat kerülte meg a túraútvonal, így egy kicsit hosszabbnak tűnt.

img_3336_540x322.jpg

Szelestére beérkezésem után ismét kerestem egy közkutat, hogy a vízkészletemet pótoljam. A nap végére ugyanis olyan területen készültem megállni, ahol csak egy csárdát írt az igazolófüzetem. Két helyen is pecsételtem, mivel az egyik kocsmában még megvolt a régi típusú bélyegző is. Az egyik kocsmáros tájékoztatott, hogy a napi szálláshelyül választott Ablánci csárda már nem üzemel.

img_3340_540x405_1.jpg

img_3341_485x540.jpg

A faluban elgondolkodtató, nem mindennapi '56-os emlékművel találkoztam. Bizony sok emberi élet, családi állapot változott meg a forradalom leverését követően. Mielőtt elhagyta volna Szelestét, a falu szélén lévő templom kertjében falatoztam egyet. Ez idő alatt az időjárás más arcát kezdte mutatni. Egyre több lett a felhő az égen, s nem éppen a legszebb felhőkről volt szó.

img_3343_540x405.jpg

Sietősre fogtam tehát a dolgot, annál is inkább, mert még sok volt hátra. Elhagyva a falut, az ösvény egyenesen a bozótba vezetett. Nem tudtam eldönteni, hogy a "Süss fel nap" , vagy a "Bújj-bújj zöld ág" című dalt énekeljem. Mindkettőre szükségem volt.

img_3344_540x405_1.jpg

Újabb fenyves következett, ám most egy kicsit sötétebb volt a lombok alatt. Egy-egy szakaszon ahol jobban kiláttam a fák koronája alól, a felhők is egyre sötétebbek voltak. A távolban már dörögni is kezdett, s látszódott, hogy ott már esik.

img_3348_540x405.jpg

img_3351_540x405_1.jpg

Egyre közelebb értem a napi végcélomhoz, alig egy órányira. Ekkor azonban elkezdett cseperegni az eső, így gyorsan elővettem a poncsómat, valamint letakartam a hátizsákom az esővédő huzatjával. Alig végeztem, máris szakadni kezdett. Felülről nem áztam, ám a cipőm kisvártatva kezdett beázni. 

img_3353_540x405.jpg

Körülbelül negyed óra múlva elállt az eső, így egy kicsit fellélegeztem. Továbbra is a Mária úttal együtt haladt a Kék. Időnként az iránymutató táblákat oszlopok váltották fel. Ötletesen megszerkesztett tájékoztató oszlopok, melyek két irányból mutatták a zarándokutat. Egyik Mariazell, a másik Csíksomlyó felé. Sajnos azonban úgy látszik nem mindenkinek tetszett az oszlop.

img_3354_405x540.jpg

Nagyon közel jártam már, amikor megérkezett a második adag zuhany. Ezúttal jobban szakadt, mint legutóbb. Ráadásul olyan szűk részen kellett átvágnom, ahol a bozót ágairól, leveleiről az esőcseppek mind a nadrágomra kerültek. Pillanatok alatt vizes lett a nadrágom, és a cipőm. Amikor kiértem a műútra, már tocsogtam a vizes cipőimben. Elérve az Ablánci csárdához, az egyik fenyő alá húzódva hozzákezdtem a sátor azonnali felállításához. Legutóbb két éve volt hasonló eset. Ezúttal is gyorsan kellett végeznem.

img_3356_540x405_1.jpg

Ahogy lenni szokott, mire felhúztam a sátram, az eső is elállt. Időközben megérkezett egy vadász, akitől megtudtam, hogy a csárda évek óta be van zárva. Ott ahol hajdan illatozó vadpörkölt, finom bor folyt, most az enyészeté minden. Mielőtt beesteledett, három túrázó érkezett Kőszeg irányából. Úgy döntöttek, hogy ők is itt éjszakáznak. Egy óra múlva már lobogott is a tűz, melynek lángjánál mindannyian megvacsoráztunk.

img_3360_540x405_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azoperenciastengerenistul.blog.hu/api/trackback/id/tr8812806064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"A világnak szüksége van álmodókra és cselekvőkre. De mindenek fölött szüksége van olyan álmodókra, akik cselekszenek." Sarah Ban Breathnach
süti beállítások módosítása